Colt rotastop probleempje

Robert Hardwoodie

Actieve deelnemer
15 feb 2013
615
1
Niet echt elektrische aangelegenheid, maarja handgereedschap is het ook niet :confused:

Onlangs heb ik een paar goede forstnerboren gekocht van COLT, voornamelijk vanwege hun prachtig bedachte rotastop verleng-stuk-systeem.

Ik krijg m'n 30mm boor niet meer los van het verlengstuk...:mad:


Ik heb eergister een 22mm boor gebruikt met het verlengstuk, hierna kwam die er heel simpel uit.
Nu dus de 30mm met verlengstuk, maar wat ik ook doe hij wil er niet uit.

Is iemand bekend hiermee??

Alvast many thanks
 

Robert Hardwoodie

Actieve deelnemer
15 feb 2013
615
1
ff een update. Door 'm los te zetten en daarna met de achterkant op een aambeeld te laten "vallen" kwam hij los en kreeg ik 'm eruit gewurmd in de bankschroef. Had gedacht dat er misschien een snipper klem zou zitten echter niks te zien. Denk dat de as iets dikker is uitgevallen dan de andere boren.
Nu gaat deze nog stroef, maar lang niet meer zo als de eerste keer, gelukkig.

Verder zijn het gewoon de beste forstnerboren die ik heb! lol ;)
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.411
679
Emst
Ik zet het onderste deel in de bankschroef en dan even met een steeksleuteltje, het bovendeel iets verdraaien, dan is hij los.
Tijdens het boren zet hij zijn eigen vast en krijg je het met de hand niet los.
 

Robert Hardwoodie

Actieve deelnemer
15 feb 2013
615
1
Tja ik blijf het vreemd vinden, die andere idd gewoon een steeksleutel op de boor en een op de verlenging, dan klik je 'm los en kan je 'm gewoon eruit halen.
Bij deze kon ik klikken wat ik wilde, maar hij kwam er niet uit. Nu nog moet die in de bankschroef, maar in the end komt wel weer los.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.