volkspelen Bowls

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
De schoonvader van een collega doet aan een soort bowlen. De specifieke naam ken ik niet precies.
Hij had graag een 4-tal bollen gehad uit beukenhout.
Mijn collega heeft mij het hout bezorgd.
Doordat hij geen dikke beuk had heeft hij 2 lagen op elkaar gelijmd met structanlijm.
De zwarte dat u ziet op de foto is het model. De andere heb ik gedraaid en de afweking zal gebeuren door de persoon in kwestie.
Ik heb een kalibertje gemaakt in triplex met de juiste boogvorm dat over mijn werkstuk kon schuiven tot aan het center van de bol.
Hopelijk kan hij hiermee heel goede wedstrijden spelen.
Wie weet zal hij Belgisch kampioen worden.
P5010982.jpgP5010985.jpgP5010984.jpg
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Bedankt voor de info Joop.
Is dit iets dat in Nederland ontstaan is?
Ik heb dit soort bollen al gezien, er zijn verschillende soorten, maar ik weet niet wat voor wat dient.
Hier ben ik een leek in hoor.
 

mans

Post veel
12 feb 2012
1.062
109
Hier ben ik een leek in hoor.
Ik ook:D
maar na wat googlen,kom ik op vlaanderen uit.
je hebt vloerbol, gaaibol, krulbol, allemaal iets veschillend van vorm en grote.
met de bedoeling zo dicht mogelijk bij het doel te komen
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Nice Jacob 1welldone.gif, het maken van meerdere stukken, die min of meer precies hetzelfde moeten zijn vind ik echt moeilijk, zelfs met een “kalibertje” (weer een nieuw woord voor mij :confused:) is dat niet makkelijk.

Ik kan er nooit iets aan terug draaien wat er al teveel vanaf is, of zoals hier weleens word gezegd, all drie keer gezaagd en het in nog steeds tekort :rolleyes:.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
@Wim Kluck:
Ik heb alle begrip voor uw unicaten die je wilt realiseren, maar soms krijg je een vraag waarop je moeilijk nee kunt zeggen.
Het blijft ook een uitdaging en het is handmatig gedraaid en sowieso is het zeer moeilijk om alles perfect te hebben.
Ik ben er hier toch in geslaagd 4 perfecte te maken.
Natuurlijk Wim, draai ik ook liever unicaten.
Groetjes Didier.
 

poemibol

Actieve deelnemer
28 apr 2011
96
2
49
Bavel (NL)
Lijkt een beetje op de ballen die ze bij curling ook gebruiken en inderdaad Didier als het met de hand gedraaid is dan is het zoner copieerinrichting zeer lastig om identieke voorwerpen te draaien
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.