Even voorstellen

jeroenr

Nieuw lid
15 jan 2014
11
0
Hoi, mijn naam is Jeroen, ik ben 37 jaar en woon in Rotterdam.

Vroeger was ik al veel aan het timmeren en ook klussen in huis heb ik wel gedaan, maar echt houtbewerken / meubelmaken is redelijk nieuw voor me.

Toen mijn zoon te groot werd voor zijn babybed konden we niet vinden wat we zochten en dus heb ik zelf een bed voor hem gemaakt. Een redelijk simpel model met een hoofdeinde, een voeteneinde en 2 zijkanten van 22mm MDF op een frame van 44x44 vuren. Het MDF heb ik bij de bouwmarkt op maat laten zagen.
Als oefenprojectje eerst een krukje (opstapje) gemaakt met een beetje dezelfde technieken erin, zodat ik het kantjes frezen en het maken van deuvelverbindingen kon oefenen. Beide projecten zijn prima gelukt.

Mijn volgende project wordt een badkamerkast, ook al weer omdat we niet kunnen vinden wat we zouden willen. Deze kast wordt van (watervast verlijmd) multiplex. Omdat hier meer zaagwerk aan zit heb ik een zaagtafel aangeschaft.

Ik heb al een hele rij volgende projecten in mijn hoofd zitten want ik vind het leuk om te doen en ben vooral erg trots op het resultaat. Bovendien hebben wij altijd grote problemen met het vinden van meubels omdat onze smaak altijd afwijkt van wat "in de mode" is. Zo is op het moment alles alleen maar in eiken te krijgen terwijl ik eiken niet mooi vind en een fan van beuken ben. Maar ja, beuken is "uit" en dus is er niks in beuken te krijgen. Ik ben van plan volgend jaar een massief beuken eettafel te gaan maken.

Ik ben sinds een paar maanden lid van het forum en heb vooral veel meegelezen en van de foto's genoten. Verder heb ik veel Youtube-filmpjes bekeken (vooral Marc Spagnuolo, the Wood Whisperer)

Groeten,
Jeroen
 

ewoudk

Actieve deelnemer
16 apr 2013
305
9
Bollenstreek
Welkom hier! Er is altijd zat interessants te lezen hier, leer bijna iedere dag wel wat bij of word geïnspireerd. Ben benieuwd naar t bed! En het probleem van wat in is is niet wat in de smaak valt herken ik, ik ben begonnen met keuken deurtjes omdat we niets konden vinden wat onze smaak was en we daarbij ook nog wilden betalen.
 

jeroenr

Nieuw lid
15 jan 2014
11
0
Iedereen bedankt en voor de liefhebbers nog een paar foto'tjes van het bed:
EOS_600_18077.jpgEOS_600_18094.jpg
 
Laatst bewerkt:

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Welkom, en net werk! Ziet er goed uit wat je maakt. Heb je een beetje knappe plek om te werken of moet je het doen met een fietsenschuurtje en de tuin? (zoals ik voorlopig nog ;) )
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.