Waxine-sfeerlichtje met fopspeen

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Deze namiddag iets vlug uit mijn mauw geschut en een sfeerlichtje samengesteld met een fopspeen.
Je moet er niets achter zoeken, ik heb al een dochter van 23, een zoon van 19 en nog een dochter van 15 jaar.
Ik laat het aan hen over voor nakomelingen.
Nu het sfeerlichtje met een fopspeen.
Het onderste plateautje is uit beuken. Het waxine potje met een glaasje in verwerkt is padoek.
De fopspeen zelf is iroko met een ringetje uit afzelia en het ringetje zit vast in een ceder kopje.
Het ringetje kan op en neer bewegen, maar niet ronddraaien. Reden is omdat je het in het kopje kan steken en natuurlijk moet je opletten dat het niet breekt.
Het is zeer dun, amper een diameter van 3 mm.
Het geheel is geschuurd tot korrel 400 en afgewerkt met SHELLAWAX.
Toch is het niet te onderschatten hoeveel werk eraan is hoor.
Succes aan diegene die het wil namaken en vergeet niet uw exemplaar op de forum te plaatsen.

P4270977.jpgP4270976.jpgP4270975.jpg
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
3 mooie producten Jacob, ieder bij zichzelf, een opmerking aan het waxine lichtje, de voet diameter en hoogte kan het wankel maken en de was er uit lopen, vuurtje in a seconde, mijn probleem met dat design :(

De fiep is hilarious :D, tricky werk en good gedaan 1welldone.gif

OOPS, by tweede keer kijken, denk ik dat je de stukken vast gezet hebt op de Beuken plaat, maakt de bovenstaande opmerking uiteraard volkomen fout :eek:
 
Laatst bewerkt:

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Sam,
Ik was daar niet aanwezig hoor. Het zal een dubbelganger zijn zeker.
Groetjes Didier.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
@ Leo,
Er is inderdaad een deugeltje aan de stukjes om het te bevestigen aan het beuken plateutje.

@CarolusB:
Hier een foto van de gebruikte beitel. Via een gedraaid werkstuk naar gewenste diameter dat je hebt gekozen maak je de afrondingen via de voorgestelde beitel.
Je kan verschillende mesjes aankopen volgens de dikte van het ringetje dat je wenst.
Het is wel een heel geduldig werkje want het kan zowel stuk springen tijdens het draaien of dat het in één keer goed is.
De structuur van het hout is hier toch wel belangrijk vind ik. Gebruik een stuk hout met fijne nerven.
Ik hoop dat het duidelijk is.
Groetjes Didier.
P4280980.jpgP4280981.jpgP4280979.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.