Forumleden die informeel met elkaar in contact treden

ed bever

Actieve deelnemer
14 aug 2012
188
0
bakel
Hallo allemaal,

Gezien het groot aantal leden dat we hebben op dit forum moeten er toch verschillende forumleden redelijk dicht bij elkaar wonen, alleen dit weten we vaak niet van elkaar. Zoals is aangegeven is de afstand vaak het probleem, enkele kilometers is nog om te doen maar verre afstanden reizen is vaak het probleem. Ik ben in contact gekomen met een forumlid Herman die in een straal van 20 km bij mij vandaan woont. Nu komen we regelmatig bij elkaar op bezoek, hartstikke gezellig. We praten onder het genoot van een bakje koffie met elkaar over onze passie 'hout'. Op deze manier leren we van elkaar, onder het motto 'twee weten meer dan een'. Ik persoonlijk vind het leuk en plezierig om een medeforumlid iets te leren. Daarom lijkt het met praktisch als meerdere mensen bij 'locatie' een plaatsnaam in vullen zodat alle forumleden elkaar makkelijk kunnen vinden en via een pb iets met elkaar kunnen afspreken.
Mij persoonlijk lijkt dit leerzaam, interessant en gezellig! Hopelijk zijn er meerdere personen die deze mening met mij delen.

Dit bericht had ik geplaatst onder het kopje 'trainingsdag', maar aangezien ik een breder publiek wil aanspreken, plaats ik mijn bericht nogmaals hier.

Met vriendelijke groeten,
Marc
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Misschien moeten we de locatie wel "verplicht" stellen. Ik weet wel dat het niet te controleren is maar plaats of regio moet mijns inziens kunnen.
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Het moment dat het verplicht wordt om de locatie te vermelden haal ik die weg..... Dergelijke zaken moet je mijns inziens niet verplichten, als het al zou kunnen. Er de aandacht op vestigen, ja, dat wel, onder vermelding van voordelen en mogelijkheden.

Groet, Rob
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Rob verplicht staat tussen aanhalingstekens. Ik bedoel ook geen harde verplichting. De voordelen benadrukken is voldoende.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Het is inderdaad erg leuk om eens bij een ander forumlid op de koffie te gaan. Ik heb al heel wat kilometers gemaakt en heb daar geen moment spijt van !! Zo zit mijn houtdraaileraar hier slechts 500 meter vandaan....hahaha...
 

Wom

Nieuw lid
15 apr 2014
16
0
Zoersel België
Mijn woonplaats staat er ook en het gebeurt niet vaak, maar deze keer betreur ik het belg te zijn ;)

Voor wie het interesseert, mijn atelier bevindt zich in Borgerhout en staat nog in beginschoenen maar er is ruimte en voorzieningen genoeg voor een gezellige ontmoeting (als de tijd meewil om uit de kinderschoenen te komen).

vg

Wom
 

jan s

Nieuw lid
13 jan 2013
6
0
hoi
ik vindt het een prima idee.
Zo kan je samen rijden en kletsen over hout of zo:rolleyes:
Ik woon in putten [gld] en ga 17 mei naar de demo bij masave en ik heb nog plek voor een meerijder
 

WR1944

Oud hout
Ik woon iets verder weg van de meeste forumleden maar mochten jullie in de buurt zijn dan heb je binnen 5 minuten koffie met m'n namaak Senseo. Hier is Senseo moeilijk te krijgen dus doe ik het met een Keurig machine.
http://www.keurig.com/brewers/elite-brewing-system
Het dichtstbijzijnde formlid is een recente aanwinst, Leo van der Loo die op ongeveer 1500 km afstand in Canada woont, noordwestelijk van de Grote Meren.
In m'n verhuis/opruim/uitverkoop periode in de zomer van 2012 had ik wat contact met forumleden. Dat was leuk ook al had ik zelf weinig aanschouwelijks te tonen omdat er al veel werkstukken waren gedemonteerd en de resten aan de straatkant waren gezet.
Het lijkt me een leuk initiatief om te proberen meer bij elkaar over de vloer te komen. Zo had ik een leuke ontmoeting met Zwolse Rick ondanks m'n lichtelijk stoeve inslag. Maar als je je speciale belangstelling gemeen hebt met de andere partij kan je uren kletsen.
 

de Kastanjeboom

Actieve deelnemer
7 jan 2013
353
0
Kapellen
Mijn woonplaats staat er ook en het gebeurt niet vaak, maar deze keer betreur ik het belg te zijn ;)

Voor wie het interesseert, mijn atelier bevindt zich in Borgerhout en staat nog in beginschoenen maar er is ruimte en voorzieningen genoeg voor een gezellige ontmoeting (als de tijd meewil om uit de kinderschoenen te komen).

vg

Wom
Interessante setup Wom. Wonen in Z en werken in B. Heb ook dikwijls al over zo iets negedacht maar het niet-bij-huis zijn vind je dat goed werkbaar?
 

Reinoud

Actieve deelnemer
23 nov 2012
348
0
Dendermonde
@Wom: ik ben zeker geïnteresseerd :). Ik zit zelf in een garage die ik deel met fietsen, voorraad, vuilbakken, en allerlei andere rommel. Niet echt geschikt om met meer dan één persoon bezig te zijn dus.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.