PDA

Bekijk Volledige Versie : Een Kistje

joppe
19-04-14, 20:21
Hallo,

Zoals de houtdraaiers onder ons vele schalen of vazen draaien zo vind ik het leuk om kistjes te maken. Kistjes in allerlei vormen en uitvoeringen. Leuke produkten om de vaardigheden te verbeteren. Vaardigheden die weer weer goed van pas komen bij grote projecten
Dit model heb ik de vorige keer ook al gebruikt maar nu heb ik de volgorde van bouwen flink aangepast waardoor het makkelijker was om hem in elkaar te zetten. Dat is het voordeel wanneer je één vorm wat vaker gebruikt.
Hout soorten zijn eiken en ik denk berken met schimmel, Dat laatste weet ik niet zeker. Een keer een stuk mee gekregen bij Rik van de zolder.

Groet Jos.

15821

15822

15823

Wim Kluck
19-04-14, 20:54
Mooi kissie. Iets voor kissie3

Nico Oosthoek
19-04-14, 21:54
Als houtdraaier zeg ik, een heel mooi en apart kistje.

rickkoorman
20-04-14, 08:40
Jij bent echt de grootmeester van het kistje.....Wederom een erg mooi geheel.... Hoe scharniert het dekseltje ? Ik kan niet echt een gaatje ergens ontdekken....

Athanor
20-04-14, 08:45
Mooi werk! Complimenten!

Fons

rendew
20-04-14, 09:13
Toppie Maar eeeuuh de volgende keer wel vertellen hoe gemaakt he !!!

Reinoud
20-04-14, 09:16
Wederom een prachtig kistje Joppe!

Wat zei je Rick? Een workshop kistjes maken bij Masave? De eerste inschrijvingen lopen al binnen :)

sirjacobsd
20-04-14, 10:17
Een heel bijzonder kistje qua vormgeving.
Het is zeker mijn ding.
Proficiat Joppe.

katma
20-04-14, 10:24
Mooi kistje met een bijzondere vorm die mij aanspreekt.
Het hout met slaap is denk ik geen berk maar beuk.

Kor
20-04-14, 13:47
Fraai ontwerp en zeer zorgvuldig gemaakt, echt een prachtig kistje

joppe
20-04-14, 20:11
Hallo,

Rick, er zitten geen gaatjes aan de buitenkant van het kistje. Spijkertjes zijn wel gebruikt. De deksel is helemaal af wanneer ik het kistje in elkaar lijm. Alles moet dan kloppen, correctie is niet meer mogelijk. Spijkertjes zitten al in de zijkanten en de gaatjes zijn al in de deksel geboord.
Rendew, het maak proces is het belangrijkste met deze vorm. Daarom had ik al eerder geëxperimenteerd met dit uiterlijk. Nu kon ik ook goed de veren in de buitenkant van de hoeken verwerken.
Marco, beuken met slaap is het niet volgens mij. Daarvan heb ik een grote plank van in de kamer staan, Die is grijzer en met meer zwart in de tekening. Dit is heel licht geel met alleen bruine tekening.

Groet Jos

Athanor
20-04-14, 22:49
Klopt, ik heb ook een stuk Berk met slaap, en dat is toch anders dan beuken met slaap.

Find

poemibol
10-05-14, 13:16
Mooi kistje leuk gemaakt en netjes uitgevoerd

rickkoorman
11-05-14, 06:40
ahaa....geen gaatjes aan de buitenkant dus...... Dan moet ik mijn schetsje even aanpassen....Dan kan die weer in de "to-do" map....