kledingkast gereed.

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Keurig gedaan hoor.
Moeten er nog handvatjes op komen?
Heb je de multiplex randjes en deuren behandeld met iets?
Eén kritisch puntje van mij is dat de linkse grote deur en linkse kleine deur de vezelrichting niet overeenkomt qua tekening.
De rechter kant is beter, maar niet 100 %.
De lades zien er goed uit.
Toch ben ik er bewust van dat je uw uiterste best heeft gedaan hoor.
Ja ik ben een leerkracht houtbewerking van daar mijn opmerking.
 

bri

Actieve deelnemer
17 nov 2009
301
4
Mooi werk! Dat van die houtnerf zag ik ook, waarschijnlijk was je hout niet lang genoeg om de nerf verticaal te laten doorlopen? Zijn het laden, linksonder, met "push-to-open" geleiders? Complimenten!
 
A

Athanor

Guest
Fraai eindresultaat hoor! Kun je tevreden over zijn.


Fons
 

avos

Post veel
10 nov 2008
776
117
omg Haarlem
Het zijn allemaal push open deuren en lades, dus geen greepjes. Ik heb de koppen van de multiplex een aantal keer gelakt, dat gaat prima. Moet het op een plek komen waar vaak wat tegenaanstoot dan zou je wellicht een hardere lak of iets dergelijks moeten overwegen.

Ik ben begonnen met een stapel ruwe notenhouten balken, had daarbij inderdaad niet de lengte om ze volledig door te laten lopen. Dus dan kun je het beter maar helemaal afwijkend maken dacht ik.. Het was wel even zoeken, want ik had een rest partijen notenbalken, maar dat was ook net genoeg..

De lades kon ik uit 1 brede balk halen, dat is wel zo prettig.

Dank voor de verdere reacties.
 

avos

Post veel
10 nov 2008
776
117
omg Haarlem
Mooie kast! Ziet er netjes uit.

Ben je nog veel ruimte kwijt door de sifon?

Valt mee. De hele wastafel is verzonken, maar door de dikte van het blad steekt die niet veel uit de sifon uiteraard wel maar dat is de diepte van 1 lade.
De lade onder de wastafel is geen lade maar een vak met klep wat scharniert. Zo kan die ruimte nog praktisch gebruik worden en kan ik tevens bij de sifon etc mocht het nodig zijn.
 

zuma

Post veel
20 jan 2009
974
2
Gouda
Ben toevallig ook bezig met het maken van een lade onder een werkblad met ingefreesd spoelbak. Het idee van een klep onthoud ik even want wellicht wil ik dat wel bij een ander werkblad toepassen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.