MarkRB stelt zich voor

MarkRB

Nieuw lid
17 feb 2014
16
0
Hallo allemaal,

Na een tijdje intensief meelezen met het forum, is het dan toch ook tijd om mij even voor te stellen.

Mijn naam is Mark, ben 30 jaar en woon in de omgeving van Rotterdam. Vanuit mijn werk heb ik totaal niets te maken met houtbewerking (ICT), maar hobbymatig vind ik het wel erg leuk. Werkstukken zoals ik ze hier op de site regelmatig voorbij zie komen, verwacht ik zelf niet te maken, al is het alleen al de tijd die er in gaat zitten.

Ik ben vooral op zoek naar tips op het gebied van het te gebruiken gereedschap, afwerking van onbehandeld hout en manieren om hout te verbinden. Momenteel ben ik net verhuisd en heb ik nog wat multiplex platen over, waar ik een vaste werkbank in mijn schuur van wil maken. Heb het al grof op maat gezaagd, maar ik ben nog druk met ideeën voor de uiteindelijke uitvoering en afwerking. Verder staat een poppenhuis voor mijn dochter nog in de planning.

Groeten,

Mark
 
A

Athanor

Guest
Welkom op het forum! Wederom een ICT-er die interesse in houtbewerking heeft, je bent niet de enige hoor!


Fons
 

MarkRB

Nieuw lid
17 feb 2014
16
0
Nog even een toevoeging aan mijn voorstelrondje, onderstaande kast heb ik twee jaar geleden gemaakt van 12 mm MDF. De gaten heb ik (grof ) gezaagd met een decoupeerzaag en daarna nog even nagelopen met een bovenfrees. Daarna drie bakken gemaakt en het geheel in elkaar gezet. Toen met hoogglans verf afgewerkt en de zijkanten en binnenkanten met behang (nee, nog geen echte plankjes) afgewerkt.

IMAG0130[2].jpg

[Edit] Ik heb nog wel meer foto's van het proces alleen niet zo snel op mijn telefoon staan.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.