Felder FB-510 zaaglint breedtes min en Max

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Binnenkort komt mijn nieuwe felder FB-510. Ben nu aan het kijken welke linten erbij te bestellen.
Op de site staat een mogelijke range van 10 tot 30 millimeter.

Wie weet of smallere linten ook tot de mogijkheid behoren? 10 mm is voor echt scherpe bochten wel erg breed.

Wie weet of 6 of 3mm ook past zonder de machine te beschadigen?
 
A

Athanor

Guest
Spannend!!!

Ik heb een 6 mm lint voor de machine gekocht, deze echter nog niet gebruikt. Ik ga er vanuit dat ik er gewoon mee aan de slag kan. 3 mm lint heb ik nog nooit van gehoord.... Weer wat geleerd! Overigens zijn de 6 mm linten niet met hardpoint te verkrijgen bij mijn lokale leverancier.

Misschien een goede aanleiding om deze week eens te testen, als de zaak in de soep loopt kan ik dat altijd even melden ;)


Fons
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Ga je bij Felder zelf bestellen? De linten van Hammer zijn waardeloos (en ik veronderstel dat die voor de Hammer dezelfde zijn). Fatsoenlijk zaagwerk lukt niet.
Ik had er ook smalle linten bijbesteld, maar die heb ik nog nooit gebruikt. Het omstelwerk neemt meer tijd dan het zagen. Voor bochtenwerk haal ik de decoupeerzaag van stal.
 

de Kastanjeboom

Actieve deelnemer
7 jan 2013
353
0
Kapellen
Ik had zelfde vraag enkele maanden terug naar aanleiding van beetje moeilijk bochtenwerk met de 510. Kende ook de voorgeschreven range van 10-30mm. Toen Felder de vraag gesteld. Smallere linten gaan ook, alleen verdelen ze ze zelf niet. Tuffsaws heeft verder geadviseerd en onlangs smaller lint geleverd. Nu alleen nog tijd vinden om het te monteren voor een volgend project. Is ook 6mm fijn vertand. Wordt vervolgd!
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Onder 10mm moet je ze volledig op de rubberen wielen leggen, en niet meer met de tanden erbuiten.
Dat beschadigd het rubber niet bij kleine linten met kleine tanden, dus geen probleem. het kleinste dat ik heb op de hammer is ook 6mm, een "tussen" lint van 10mm is ook handig voor iets grotere radii met meer gemak te doen.

daarnaast voor de rechte snedes pak je beter het breedste dat je machine aankan, al zou er vanaf 20mm en hoger weinig effect zijn op de "rechtheid" maw, een lint van 30 zal niet rechter zagen dan één van 20 als de afstellingen even goed/slecht is.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.