Elektrische tacker

Houtmoet

Actieve deelnemer
22 okt 2013
180
29
Goedemorgen,

Ik lees hier regelmatig mee en maak dankbaar gebruik van de zoekfunctie en alle kennis. Ik wil een tacker aanschaffen en twijfel tussen een compressor + tacker of een elektrische tacker. Via mijn werk beschik ik over een zware accutacker en compressor met combitacker, maar ik wil er graag zelf een voor eigen projecten/thuis. Ik zal het gebruiken om: plinten/afwerklijsten te plaatsen, wandjes van sloophout te maken. Ik wil wel graag nog door 30mm MDF of eiken kunnen komen.

Budget rond de 140,-. Ik dacht steeds aan iets als dit: http://www.toolstation.nl/shop/Auto...lige+accessoireset+24+liter/d230/sd410/p76090 en dan met een tacker van ecotools.
Maar kom ik dit tegen en dat lijkt me ook erg handig: http://www.toolstation.nl/shop/Beve...50 elektrische combi-tacker/d90/sd3071/p56680

Compressor +/-:
+ kan ook een werkstuk schoonblazen, band oppompen
- is niet handig om thuis/op locatie naar zolder te sjouwen

Elektrische tacker +/-:
+ handzaam en stroom is altijd wel beschikbaar

Wat zouden de nadelen van een elektrische tacker kunnen zijn?
Alvast bedankt!
 

blackarmor

Actieve deelnemer
6 mrt 2014
189
2
kapelle op den bos Belgie
ik heb nog geen deftig werkende electrische tacker gehad die voor een redelijke prijs deftig werkte .
heb onlangs eentje van de lidl gekocht voor de compressor . en ben daar redelijk tevreden over. 50 mm brads gaan er vlot in werkt perfect op een kleine compressor . en dat voor 29 euro :)

maar je hebt idd het nadeel dat je een compressor moet meezeulen.
 

paulus

Actieve deelnemer
29 dec 2011
82
4
Wijchen
Ik zou voor de compressor-versie gaan: zie je eigen pluspunten. En wat het minpunt betreft: laat de compressor lekker beneden staan, alleen een slang naar boven volstaat, en ook de eventuele herrie van de compressor blijft beneden. Veel slang heb je niet nodig. Met 6 meter slang ben je al met gemak van de begane grondvloer op de zoldervloer (hoeft niet binnenshuis, maar kan ook via een zolderraam buitenom) en dan nog wat extra meters voor werkvrijheid? Zorg voor een aantal slangen van verschillende lengte, dan ben je nog flexibel ook en daarnaast een los reduceerventiel zodat je de druk van je compressor zo hoog mogelijk kan houden (dan slaat ie niet zo vaak aan) en met het reduceerventiel breng je ter plaatse de druk terug naar de gewenste druk (is ook weer goed voor de levensduur van je tacker).

Groet Paul
 

Sang

Actieve deelnemer
19 mrt 2013
600
15
Berkel en Rodenrijs
Tackers gaan op lucht, gas en elektriciteit zijn alternatieven.

Een accutacker heeft veel terugslag op je hand, en heeft veel minder kracht, helemaal als de accu leeg begint te raken.
Bosch heeft wel een goeie accutacker zonder terugslag, maar die is traag en kost meer dan 700 euro

Lucht is goedkoop, voor 30 euro heb je een krachtige tacker die snel is en jaren mee gaat. Bijna geen terugslag op je hand.
En als je alleen maar schiet heb je geen grote compressor nodig.

Ik zeul mijn compressor niet mee naar boven, ik gebruik lange slangen :)
 

de Kastanjeboom

Actieve deelnemer
7 jan 2013
353
0
Kapellen
Ik ben lang op zoek geweest en dezelfde zaken afgewogen. Had goedkope elektrische tacker en dat was een ramp. Overgeschakeld op compressor en luchtdruktacker en zou niet anders meer willen. En compressoren heb je in alle maten en prijzen. Evenals de tackers. Niet echt twijfelen dus!
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.280
146
Enkhuizen
Ik heb ook de luchttacker van Lidl. Werkt perfect, maar ik gebruik hem niet echt vaak. Als hij het moet doen, doet hij het ook zoals het hoort.
En voor een prijs van € 28,50 hoef je het niet te laten. Compressor had ik al.
 

Houtmoet

Actieve deelnemer
22 okt 2013
180
29
Beneden laten staan is geen optie. Je hebt ook kleinere compressors die beter te hanteren zijn, maar dan is de ketelinhoud ook kleiner en zal hij vaker aanslaan lijkt me. Of valt dat wel mee als je er niet hele dagen mee staat te schieten?
http://www.toolstation.nl/shop/Auto...en/1100W+compressor+6+liter/d230/sd410/p99099 of
http://www.toolstation.nl/shop/Auto...per+Boxy+compressor+2+liter/d230/sd410/p69071

ik vraag me vooral af of zo'n elektrische tacker genoeg kracht kan hebben, want dan lijkt het me interessant.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Er zijn speciale buizen compresoren die hiervoor speciaal zijn gemaakt. Combi tussen vervoer en gebruiksgemak. Ik zou geen elektrische tacker kiezen. Vaak een stuk trager.
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Ik heb ze allebei, begonnen met een elektrische, later een lucht versie erbij gekocht. Mbt tot slagkracht geen verschil, ik kan bij de elektrische meerdere malen op dezelfde niet of spijker slaan. Lucht is wel veel vlugger, zeker bij een plafond of lambrizering merk je het verschil goed.
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee
Laatst met een vertegenwoordiger van Senco gepraat hierover. Apart dat er wel veel tackers met een accu zijn, maar weinig met snoer. Qwa prijs is op lucht veel interessanter. Ik had die Tackwise ook in de folder zien staan, maar denk toch dat ik er een op lucht wil.

De goedkoopste Senco compressor is 149 euro. Voor 100 euro meer stoppen ze die in een systainer. Die schijnt voor tacken voldoende te zijn. Is ook best stil. Ik koop liever geen goedkope merken.
 

Houtmoet

Actieve deelnemer
22 okt 2013
180
29
Laatst met een vertegenwoordiger van Senco gepraat hierover. Apart dat er wel veel tackers met een accu zijn, maar weinig met snoer. Qwa prijs is op lucht veel interessanter. Ik had die Tackwise ook in de folder zien staan, maar denk toch dat ik er een op lucht wil.

De goedkoopste Senco compressor is 149 euro. Voor 100 euro meer stoppen ze die in een systainer. Die schijnt voor tacken voldoende te zijn. Is ook best stil. Ik koop liever geen goedkope merken.

Dat ziet er inderdaad een stuk professioneler uit, en de prijs valt mee, maar gaat boven mijn budget, 100 euro voor een systainer zou ik sowiso niet doen voor een compressor. Als ik naar de specificaties kijk maakt het niet veel uit met de 'goedkopere' merken. Ik heb nog wat andere wensen en aangezien ik ook profi spullen kan lenen indien echt nodig ga ik waarschijnlijk voor de powerplus 1720 (3 jaar garantie) met ecotools tacker. Als ik eruit ben laat ik het wel even weten. Jammer dat er geen mensen met ervaring met de Tackwise zijn.
 

Sang

Actieve deelnemer
19 mrt 2013
600
15
Berkel en Rodenrijs
Zag bij de karwei een 24l compressor van airspress, incl verfspuit, luchtspuit, bandenpomp en slang, met 20% kortingsticker voor 80 euro. Airpress is een goed merk al is deze waarschijnlijk rebranded. Maar goed, buil kun je er niet aan vallen.. Compressoren zijn simpele machines
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.