Metaalfolie voor shims

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.325
194
Gem. Winsum (Groningen)
Het komt af en toe voor dat ik dunne vulplaatjes of ook wel shims genoemd nodig heb. Nu weer bij het opwerken van de lintzaag. Tot nu toe doe ik dat met papiertjes, maar dat is natuurlijk gepruts.

ik zoek daarom metaalfolie liefst RVS maar evt messing in oplopende diktes van zeg 25 micron, 50 micron, 100 micron, 150 micron en 200 micron. Het is wel te koop, bijv Fabory en Brammer die voor dit doel zulke setjes precisiefolie verkopen, maar niet aan particulieren en in wat te grote hoeveelheden voor een amateur.

Wie weet waar ik dit zou kunnen kopen?

met vr. Groet,
Klaas
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.239
655
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
De laatste keer dat ik dat nodig had heb ik op Ebay Duitsland Kupferfolie en/of Kupferblech in diktes 0.05 en 0.2 mm gekocht, om een glijlagerbehuizing uit te vullen. 6 euro voor een stuk van 120x300 mm waar ik jaren mee doe. Verzendkosten 6,50 voor beide stukken, dus minder dan in Nederland. Dat was dan koper, en geen RVS, maar wellicht hebben ze dat ook?
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.693
2.568
Gaanderen
Bij goede ijzerwaren en gereedschapszaken moet latoenkoper in vier of vijf maten te koop zijn. Ook hebben sommige van dit soort zaken vulringen in deze maten. Inderdaad van fabory.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.693
2.568
Gaanderen
Je hoeft je niet te schamen. Iedereen weet wat. Samen weten we een hele boel. Trouwens goede zaken op dit gebied worden zeldzaam.
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.325
194
Gem. Winsum (Groningen)
Pas op, er zit in deze aanbieding een fout in de omrekening van inch naar mm.
0,01 inch = 0,25 mm, niet 0,025 mm. Etc.
Dus wel even opletten als je van plan bent om dit setje te bestellen!


Ben gisteren bij Krikke in Groningen in de winkel geweest. De typo op hun website zit in de inchaanduiding. Dus de werkelijke diktes die ze in een setje verkopen zijn 0,001 inch, 0,002 inch etc. Ondertussen hebben ze het gecorrigeerd op de site. Ik heb een setje gekocht.

Dank

mvg
Klaas
 

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.200
563
Fijn dat je dit nog even meldt, gaat vast nog wel eens van pas komen.
Succes met het stellen van de lintzaag!
Groet, Kor
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.