festool mfs

bas

Actieve deelnemer
4 mrt 2008
110
0
ik heb al tijden zitten kijken naar het mfs-systeem van festool.
het lijkt me een erg handig ding om mijn handgrepen in te frezen.
echter zoveel geld voor 4 grepen is ook zo wat.
na wat speur werk op het net wat profielen besteld en zelf wat in elkaar gezet.
natuurlijk heeft eigen bouw weer wat nadelen: mijn profielen zijn 20mm hoog in plaats van 16mm en de lijmtangen van festool passen niet in de profielen.
maar voor af en toe gebruik gaat dit wel lukken denk ik.

Attached files
 

WR1944

Oud hout
Dat ziet er goed uit. Het belangrijkste is de haaksheid van de einden en de mogelijkheid de kopse kant stevig op het andere profiel te klemmen. Op het Amerikaanse Festool Owners Group (FOG) heeft iemand uit Oekrainie iets soortgelijks uit multiplex en kanaalprofielen gemaakt. Als je Engels redelijk is, is het een enorme bron van informatie en niet alleen over Festool.
 

bas

Actieve deelnemer
4 mrt 2008
110
0
de profielen heb ik bij het bedrijf waar ik ze gekocht heb op maat laten zagen en zijn precies haaks.
die houten uitvoering is ook erg mooi en of die site staan inderdaad veel leuke tips (ook over de mfs!)
als ik de laden klaar heb kan ik hem in de praktijk gaan proberen!
bas
 

demuis

Actieve deelnemer
29 dec 2009
61
1
Mooi gemaakt en het lijkt goed op een mfs of een Trend Varijig.
Waar heb je de profielen gekocht en welke lengtematen leveren ze.
 

bas

Actieve deelnemer
4 mrt 2008
110
0
de profielen heb ik gekocht bij boikon bv in Leek.
boikon is een bedrijf die produktie processen automatiseert.
de profielen zijn volgens mij leverbaar tot 6 meter en ze zagen ze op elke gewenste maat.
die van mij zijn 40 en 30 centimeter en ik heb ook nog wat profielen van 20cm
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.