Hegner multicut 1 opknappen

harmdelaat

Actieve deelnemer
20 okt 2013
43
1
Op marktplaats kocht ik een hegner multicut 1.
De machine is +10 jr oud maar oogt nog prima.

echter tijdens het gebruik merk ik dat e.e.a. niet goed is afgesteld. Rechtdoor zagen zonder zijwaardse druk lijkt niet mogelijk. Iemand een idee wat ik zou kunnen doen?
 

Jan-Pieter

Actieve deelnemer
Goed gedaan. Mijn Hegner multicut 2s is 10 jaar en werkt ook nog goed. Als je een foto toont kunnen we zien of er nog upgrades kunnen worden gemonteerd. Een zaagbladklem binnenzaagwerk vermindert het wegdraaien misschien wat omdat je die vast kunt klemmen met de schroef erboven (iig bij mij dan). Dan nog moet je wel bij blijven sturen.

Er wordt in de handleiding trouwens geadviseert dagelijks/regelmatig de lagers te oliën.
 
Laatst bewerkt:

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.322
191
Gem. Winsum (Groningen)
Daar is toch heel makkelijk voor te corrigeren door het werkstukje een hoekoffset te geven?

En verder moet je je wel realiseren dat een figuurzaag niet uitblinkt in recht zagen.

mvg
Klaas

PS
kheb ook een heel oude Hegner. Wat ik mooi aan de machine vind is dat het zo degelijk is. Maar dat terzijde
 

Bep

Actieve deelnemer
27 sep 2010
199
1
Ik heb een Hegner van 25 jaar en werkt nog perfect. En er is heel wat op gezaagd..... Planken en balken tot 35mm dik.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.