Forstner boren

Tinker55

Actieve deelnemer
30 okt 2013
202
5
Hardenberg
Kan iemand een aanbeveling doen voor een setje Forstner boren in de meest gangbare maten (zeg 15 - 35 mm)?
Ik ga ze niet dagelijks gebruiken, maar merk dat ik toch zo af en toe 'misgrijp' omdat ik ze niet heb.
Als het niet echt nodig is zou ik liever geen 150 euro uitgeven...
Alvast dank voor jullie reacties.
groet, Erik
 
A

Athanor

Guest
Ik heb een HBM setje, zo uit de doos werken ze voor geen meter:( Maar met een vijl en een Dremel slijpsteentje kan ik ze zo oplappen dat er mee te werken is.... Zie hier voor het resultaat.


Fons
 
Laatst bewerkt:

Tinker55

Actieve deelnemer
30 okt 2013
202
5
Hardenberg
OK, dank voor jullie feedback... geen goede / betaalbare setjes dus...:mad:... in ieder geval niet zonder er eerst tijd & energie op los te laten...
Ik ben iedere keer weer blij verrast met de kwaliteit van CMT dus...
 

nando

Actieve deelnemer
2 nov 2013
65
0
Eindhoven
www.studionando.nl
kijk eens even op de website van Babtist de "snoep winkel" uit Arnhem..

Ik heb daar laatst 2 Fostner boren gekocht, deze kan je daar voor een zacht prijsje kopen, maatje 16mm koste mij iets van 9 euro..
niet voor intensief gebruik denk ik maar goed genoeg om mooi te boren/snijden in berkentriplex.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Met dergelijke boren is mijn ervaring dat goedkoop vaak duurkoop is. Echter moet je een rare maat maar nodig zijn voor 1 a 2 gaten dan zou je een budgetvriendelijk merk aan kunnen schaven maar mocht je vaker hiermee willen werken dan zou ik inderdaad voor merken zoals colt en zeker famag gaan.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.