Hitachi tr-12 spantang

erwin21

Nieuw lid
7 apr 2014
6
0
Hoi,

Ik kom er niet helemaal uit dus ik hoop dat iemand hier een idee heeft, ik heb een Hitachi tr-12 bovenfrees er zit nu een spantang van 12mm in maar ik zou ook graag een spantang van een 1/2 inch (12.7mm) in willen doen. Alleen de spantangen die ik vind op het internet voor de tr-12 zien er allemaal anders uit dan ik zelf heb.

Hier onder de fotos van de bovenfrees en spantang:

2014-04-06 17.24.20.jpg 2014-04-07 15.11.52.jpg 2014-04-07 15.11.29.jpg

De spantangen die ik vind op het internet zien er zo uit:

610ccpDA9YL._SL1500_.jpg

Dus ik had het idee dat dat niet ging werken, heeft iemand hier de oplossing of een idee?

Bedankt

Erwin
 

Willems Ontwerp

Post veel
20 jul 2011
1.421
92
45
Veldhoven
www.willemsontwerp.nl
Ik durf het niet zeker te zeggen maar de foto die je post van de spantang gevonden op het net heeft de spanmoer er op zitten. De tang zelf zit hierin gedraaid.
Zoals de rechterfoto van de frees laat zien, heb je de spantang zelf er al uit gedraaid en laat je op de foto eronder zien. Combineer die twee en je komt volgens mij op dezelfde uit.
Ik kan het natuurlijk mis hebben dus don't shoot the messenger ;)
 

bruine_beer

Actieve deelnemer
2 dec 2012
288
42
Heers, België
Ik volg Martijn. Hetgeen je op het internet gevonden hebt zijn de twee delen samen waarvan er eentje op de router gemonteerd blijft. Waar ik niet zeker van ben is of je het stuk dat normaal op de router blijft zitten ook dient te vervangen als je een spantang van 1/2 inch wilt gebruiken.

Hier vind je de explosie-tekening van jouw router + onderdelenlijst waarop het lijkt dat je beide onderdelen samen dient te vervangen: http://www.routerforums.com/hitachi-manuals/32615-tr12-1-2-plunge-router-manual-parts.html

Groeten! Johan
 

erwin21

Nieuw lid
7 apr 2014
6
0
Bedankt Martijn & Johan, ik had dat idee ook alleen het deel wat nu op de machine zit aan de motor vast zitten, ik heb niet het idee dat dat eraf kan, dus ik snap nog niet helemaal waarom ze niet alleen de tang verkopen:confused:
 

jeffrey

Nieuw lid
7 feb 2013
22
1
Hallo Erwin,

Kijk eens op de site van trend-nl daar heb ik mijn 1/2 tang ook vandaan.
En als ie er niet tussen zit kan je ze een mail sturen.

gr jeffrey
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.