Klep/deur naar binnendraaiend

faceinacrowd

Actieve deelnemer
1 nov 2011
43
0
Allen,
Ik ben voor een tv meubel op zoek naar een manier om een klep, waarachter zich een decoder bevindt, naar binnen te laten draaien zodat de klep niet openstaat. De klep draait dan dus in de romp van de kast.

Bij Hafele kwam ik deze tegen, maar de klepbreedte begint hier bij 915mm, terwijl mijn klep hooguit 520 zal zijn.

Iemand nog een slimme suggestie?
 

LMM

Actieve deelnemer
16 jul 2012
270
1
Groningen
sleuven in de kast frezen, zodat deze net als een (1 delige) garagedeur naar binnen glijd? Aan het paneel zullen dan aan beide kanten 2 pinnetjes moeten zitten.
 

faceinacrowd

Actieve deelnemer
1 nov 2011
43
0
Dat is niet echt een optie in mdf (zonder dat ik daarvoor dan een rail moet regelen). Ik gebruik het liefst ook beslag ervoor, maar dat lijkt wat ambitieus nu alleen ;)
 

HoutHans

Actieve deelnemer
1 mei 2012
450
20
Ik heb destijds (denk ik) de aanpak van LMM gebruikt met een MDF deur van ongeveer 30 cm hoog en 90 cm breed; een deuvel aan de bovenkant van de deur die door een sleuf aan de binnenkant van de kast glijdt en een deuveltje in de binnenkant van de kast, net onder de kastdeur als deze is ingeschoven. Ik kan wel een foto maken als dat helpt het inzichtelijker te maken.
 

faceinacrowd

Actieve deelnemer
1 nov 2011
43
0
Dank allen voor de suggesties!

Ed, kan die oplossing ook voor halfopdek qua deur dat je weet? Bij Hafele kan dat bv wel, en dat is net wat ik nodig heb. En de deur dikte maakt ook niet uit (kan dus 24mm zijn)?
 

borre

Actieve deelnemer
14 jun 2008
538
63
munstergeleen (Lb)
Ja, dat ligt alleen maar aan het scharnier dat je gebruikt. Bij half opdek moet je de geleider ook verder naar voren monteren. Even experimenteren met een proefstukje. Ik heb ze ook al eens gebruikt icm een glazen deur.

Gr Ed
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.