Klompenmaker

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.444
538
Klompenmakers hebben mij steeds geboeid
Het lijkt mij niet gemakkelijk om een linker en een rechter klomp even groot met een gespiegelde vorm te maken. Ook in deze stiel is de vlotheid waarmee de gestes , de handelingen , worden uitgevoerd opvallend.

bedankt voor het posten
Ornament
http://www.houtsnijden.eu
 

Reinoud

Actieve deelnemer
23 nov 2012
348
0
Dendermonde
Ik vond het als kind fascinerend om naar de klompenmaker te kijken in het toenmalige "museum van folklore". Vroeger zag je wel vaker op ambachtsmarkten en braderijen klompenmakers aan het werk. Helaas is dit op sterven na dood.
Toen ik ruim twee jaar geleden op zoek was naar een paar klompen voor in de tuin heb ik uiteindelijk uit armoede een paar machinaal gemaakte klompen gekocht bij de boerenbond in Nederland. Ze zitten lekker, al had ik liever trip-klompen gehad met een bovenkant in leder.

Daarnet op 2dehands.be nog een klompenmakersmes gezien (of hoe het ook heet). Het leek me voor 65€ niet goedkoop, zal niet snel verkocht zijn denk ik.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.