Hier zijn ze! (Felders)

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Deze morgend geleverd, iets meer dan 3 maanden na de bestellingen maar het komt zeer goed uit want ik heb net een grote bestelling af waardoor ik ze toch niet vroeger had kunnen installeren!

P1020437.jpg

Heb het niet kunnen laten om de verpakking er van af te doen, ook al heb ik een kleine week (hopelijk) werk om de werkplaats klaar te maken.
Eerste indruk is goed, de X-rol loopt ongelooflijk glad ook al zit er een stuk meer massa en inertie in vergeleken met mijn Robland.
Het aflezen van de maat op de langsgeleider zal ook een aanpassing zijn, staat links van de geleider en lijkt minder makkelijk in te stellen dan op mijn Robland waar die rechts staat.

P1020440.jpg

P1020439.jpg

P1020438.jpg

Nu begint het zware werk, de oude machines moeten weg, de hele elektriciteit moet herdaan worden, nieuwe afzuiging en verdieping bouwen boven de machines.
Dat zal ik in deze post regelmatig delen!
 

Huib

Actieve deelnemer
11 nov 2012
707
8
Gouda
Veel succes met je onderneming en machines. Achter dergelijke machines te werken moet een genot zjn.
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Geweldig al die mooie apperatuur, dat gaat bij mij niet passen in mijn frutsel hokkie op 3 hoog .
Maar eeuh durf het bijna niet te vragen maar als alles op zijn plek zit .........

MOVIE
 
A

Athanor

Guest
Proficiat met de aflevering van die mooie machines! Dat wort een leuk weekje met installeren en proefdraaien;)


Fons
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Dankjewel allemaal,
ik lees nu in de handleiding van de paneelzaag dat je voor precies zaagwerk een zo klein mogelijk blad moet gebruiken. Op mijn Robland gingen enkel bladen van 250mm, nu heb ik er gekocht van 300mm (CMT en ecotools)
Is dit werkelijk zo? Op school hadden ze een 300mm en ik vond dat niet merkelijk onnauwkeurig.
 

Willems Ontwerp

Post veel
20 jul 2011
1.421
92
45
Veldhoven
www.willemsontwerp.nl
Lijkt me geweldig om eens met dat soort machines te mogen werken, mooie investering, daar zul je lang plezier van hebben denk ik.
Dat van de handleiding lijkt me onlogisch, tenzij ze doelen op de dikte van het zaagblad. Mijns inziens maakt de diameter niks uit voor nauwkeurigheid maar het aantal tanden. De nauwkeurigheid (en ik denk nu hardop) zou toch bij een dikkere zaag stabieler moeten worden alhoewel daar meer tear-out zal optreden wegens meer weerstand. Correct me if I'm wrong !
 

A.N

Actieve deelnemer
Dankjewel allemaal,
ik lees nu in de handleiding van de paneelzaag dat je voor precies zaagwerk een zo klein mogelijk blad moet gebruiken. Op mijn Robland gingen enkel bladen van 250mm, nu heb ik er gekocht van 300mm (CMT en ecotools)
Is dit werkelijk zo? Op school hadden ze een 300mm en ik vond dat niet merkelijk onnauwkeurig.

Proficiat met de machines, daar ga je veel plezier aan beleven.
Zelf gebruik ik meestal de 300 mm op de zaag (format) en ik merk absoluut geen verschil qua nauwkeurigheid met bijvoorbeeld een 250 mm zaagblad.
 

Jeevanbee

Actieve deelnemer
11 mei 2013
231
0
Doetinchem
Dankjewel allemaal,
ik lees nu in de handleiding van de paneelzaag dat je voor precies zaagwerk een zo klein mogelijk blad moet gebruiken. Op mijn Robland gingen enkel bladen van 250mm, nu heb ik er gekocht van 300mm (CMT en ecotools)
Is dit werkelijk zo? Op school hadden ze een 300mm en ik vond dat niet merkelijk onnauwkeurig.

Theoretisch als je eenzelfde dikte blad houdt zal een groter blad wat meer wijken. Tevens zal elke afwijking aan de as meer versterkt worden met een groter blad.

Ongetwijfeld zal de nauwkeurigheid bij welk blad dan ook ruim voldoende zijn.

Gefeliciteerd met deze prachtmachines!
 

Bram Hermans

Actieve deelnemer
20 dec 2012
80
0
Hombeek (Mechelen), B.
Als de tanden korter op elkaar staan vergroot normaliter de precisie. Ik denk dat dat bij een kleiner blad dikwijls het geval is, maar zeker niet altijd.

Waar heb je je machines gekocht?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.