Tekening twedekker/vliegtuig draaien

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Beste forum leden,
Bij houtdraaiers gereedschap en werkwijze heb ik een model van een tweedekker geplaatst



Zoals beloofd heb ik er mijn tijd van gemaakt om de tekeningen van deze tweedekker om te zetten van Solid Edge naar AUTOCAD 2014 studenten versie. Via AUTOCAD heb ik ze in PDF-bestanden geplaatst.
Iedereen mag ze gebruiken, maar let op als je ze laat afdrukken dat de printer of plotter op ware grootte is ingesteld. Als je dit niet doet en je meet op uw afdruk, dan kan het wat verschillen in milimeters.
Alles is op schaal 1/1 geplaatst op de tekenbladen. Er zijn 3 bestanden op een A1-formaat en 1 bestand op A2-formaat.
Ik hoop dat ik jullie hiermee een plezier kan doen. Het is een eigen ontwerp van mij geweest enkele jaren terug.
Doe me één plezier, spoed u snel naar uw draaibank en laat het mooiste exemplaar op de forum komen.
Veel plezier en geniet van het project.
Indien er personen een foutje ontdekken of een afmeting te kort hebben, laat het weten. Ik pas het aan.
Geniet hieronder van de bijlagen en succes.
Groeten, Sirjacobs Didier (België)

Bijlagen tekeningen
Bekijk bijlage 001 Tweedekker projectietekening A1-formaat schaal 1-1.pdf
Bekijk bijlage 002 Tweedekker romp A1-formaat schaal 1-1.pdf
Bekijk bijlage 003 Tweedekker staart A2-formaat schaal 1-1.pdf
Bekijk bijlage 004 Tweedekker vleugels en diversen A1-formaat schaal 1-1.pdf

Foto model
P3160899.jpg Een plafondmodel, een nachttafelmodel kan ook. Bekijk het forum onderdeel houtdraaiers gereedschap en werkwijze.

Enkele foto's van onderdelen die ik nog liggen heb

P3220909.jpg

P3220906.jpg

P3220912.jpg

P3220913.jpg

P3220914.jpg
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Proficiat, knap gedaan Gert.
Ik ben blij dat ik u hiermee een plezier heb gedaan.
Ik zie dat er 2 piloten inzitten en dat je hier en daar een eigen creatie heb ingestopt.
Heel Tof.
Volgens de route planner zie ik dat we op zo'n 350 km van elkaar wonen.
Je kunt hem eventueel inzetten naar mij toe.
Groetjes, Sirjacobs Didier.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Quillaume,
Ik heb nog 2 schroeven liggen en 2 stukken voor de wielen aan te monteren.
Ik breng deze ook mee.
Groetjes Sirjacobs Didier.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.