nagels buigen soms af met tacker

Rocky

Actieve deelnemer
23 apr 2012
61
1
Hoi,

Ik ben werk soms met een tacker op perslucht. Wanneer ik een kastje of wat hout in elkaar schiet, kan het gebeuren dat af en toe een
nagel afbuigt en terug door het hout komt. Erg frustrerend, want je hebt nu oplapwerk. Het is niet dat dit altijd gebeurt, maar als je een
project hebt met een zeer hoge afwerkingsgraad, wil ik graag de garantie dat een nagel niet afketst.
Ik zet nochtans mijn tacker loodrecht op het hout of ik mik de nagel iets meer naar een kant waar het niet zichtbaar kan zijn.
Heeft iemand hier nog last van? Mij lijkt de oorzaak een slechte kwaliteit van een nagel. Of een te dunne nagel.
Ik kan begrijpen dat een nagel op een hard stuk kan afketsen, maar toch niet wanneer je met
vezelplaat bezig bent. Is er ook een verschil in tackers? Momenteel heb ik geen budget voor een echte bostich :)
Hebben echte pro's hier ook last van met een professionele tacker?

Iemand ervaring met een tacker van Hitachi of bosch blauw. Deze lijken nog vrij betaalbaar.



tips altijd welkom!
 

dekker

Nieuw lid
30 jan 2012
8
0
Herkenbaar. Mijn Union doet dat ook.
Pak een stuk materiaal dat dunner is dan de brads en schiet er een flink aantal doorheen terwijl je de tacker steeds op dezelfde manier vasthoudt. Je zult waarschijnlijk zien dat ze allemaal dezelfde kant op buigen. Nu je dit weet hoef je nooit meer op te lappen.

Graag gedaan
 

@lex

Actieve deelnemer
26 okt 2010
242
0
Het lijkt mij niet dat het aan de machine ligt. Net zoals een hamer een spijker niet krom door het hout slaat. Ik denk dat het veel eerder ligt aan brads (hoewel ook onwaarschijnlijk) en wellicht onrechtmatigheden in het hout.

Dan een andere opmerking (het lijkt lullig, maar zo bedoel ik het echt niet). Als je het hebt over een 'project met zeer hoge afwerkingsgraad' dan zou ik zelf helemaal geen brads willen gebruiken. Ook 'uit het zicht' wil ik overal onbeschadigde oppervlakken hebben. Denk na over waar die brads ECHT noodzakelijk zijn en of er alternatieven zijn. Die alternatieven zijn er naar mijn idee altijd (lijm met lijmklem).

Gr @lex
 

Rocky

Actieve deelnemer
23 apr 2012
61
1
Tuurlijk begrijp ik wat je bedoelt, Alex
Bij mij gaat het meestal om de rug aan een kast te nagelen. Als deze van melamineplaat gemaakt is, mag de nagel er echt niet doorkomen.
Dus de nagels zal je nooit zien als de kast tegen de muur staat. Anders gebruik ik dit ook niet.
En vooral als ik een deur plaats, nagel ik. De gaatjes vul ik ook op en dan verf ik alles. Maar ik blijf erbij,
oplapwerk blijf je zien! Ook al doe je veel moeite om dit goed weg te werken.

Groetjes
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.