Iemand ervaring met een Dewalt DW100 Lintzaag?

Jan1952

Nieuw lid
20 mrt 2014
11
0
Hoi mensen,

ik heb een tweede lintzaag aangeschaft namelijk een Dewalt DW100, dit is al een oudje maar eigenlijk nog zo goed als nieuw.
Het heeft op een school gestaan waar het ooit een paar dagen is gebruikt, sindsdien stond het daar op de zolder.
Het ding is werkelijk als nieuw, alleen het schuurtafeltje dat normaal voor het schuurschijfje zit is er niet meer bij.
Mijn vraag gaat dan ook over het schuurschijfje, weet iemand misschien hoe ik hier de schuurschijf (schuurpapier) op moet bevestigen? Ik denk dat het met iets van klittenband moet maar ik weet niet hoe dat heeft gezeten dan?
Ik heb wel een handleiding van de machine gevonden alleen dat soort details staan er niet in.
Als er klittenband op moet welke moet ik dan hebben, moeten er dan stukjes op of moet het schijfje vol zitten? Stomme vragen misschien maar ik weet het gewoon niet.
Kan iemand helpen aub?

Groetjes Jan
 

mans

Post veel
12 feb 2012
1.061
106
als er geen velcro/klittenband op de schijf zit, heb je zelfklevende schuurschijven nodig.
 

Jan1952

Nieuw lid
20 mrt 2014
11
0
Hoi Joop, bedankt voor je antwoord. Zelfklevende schuurschijven...ik wist niet eens dat ze bestonden.
 

Robert Hardwoodie

Actieve deelnemer
15 feb 2013
615
1
Hoi Jan

Ik weet niet de diameter van de schijf, maar kijk eens naar Proxxon. Die hebben mooie klevende schijven van goede kwaliteit (ong. 30cm in diameter, maar ook kleiner), niet te duur. Ook hebben die bijbehorende siliconen(?) plakschijven die tussen schijf en schuurpapier komen, zodat je het schuurpapier er ook nog netjes van de schijf af krijgt als het versleten of als je naar een andere korrel wilt. Misschien dat er ook nog zo'n tussenlaag met velco bestaat, dat weet ik niet. Mijn ervaring met die silicone laag is overigens prima.
 
Laatst bewerkt:

Jan1952

Nieuw lid
20 mrt 2014
11
0
Hoi Robert, bedankt voor je reactie!
De diameter is 125mm, zie foto.
Wat je precies bedoeld met die siliconen weet ik niet, ik begrijp dat dat iets is dat tegen de schijf aan komt om de schuurschijf op te kunnen plakken.
Als ik het goed begrijp kun je dus ook zelfklevende rechtstreeks op de schijf plakken maar geeft dit zonder die siliconen problemen met het verwijderen/verwisselen?


Ik heb wel gekeken bij Proxxon maar zie daar niet wat jij bedoeld.
Het zou ook mooi zijn om iets tegen die schijf te plakken waardoor je gewoon de klittenband schijven zou kunnen gebruiken, ik weet echter niet of er dat is en wat de benamingen zijn voor dat spul.
Ik sluit even een foto bij zodat je kan zien waar het om gaat. Ik mis ook het schuurtafeltje...daar zal wel niet aan te komen zijn heb ik het idee?


Groetjes Jan.image.jpgimage.jpg
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.672
2.559
Gaanderen
Gewoon bison spuitlijm nemen en enkelvoudig opspuiten. Wil je veel wisselen dan zou ik klittenband nemen.
Ik heb een mdf schijf op mijn draaibank en plak er met spuitlijm klittebandschuurpapier op. Ik gebruik slechts een grofte en hoef niet vaak te wisselen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.