Bas komt even aanwaaien

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Hallo heren (en dames) van WW.nl

De naam is Bas Kaandorp alias Viepert.
Misschien een beetje rare naam, maar dat is de naam die ik voor bijna alle fora gebruik.
Ik ben 31 (bijna 32) en woon samen in een huur huissie te Heiloo.
Werk momenteel bij TaTa of zoals iedereen het nog noemt, de Hoogovens.
Mijn opleiding is Proces-Operator B, een fancy naam voor installatie bediening.
De afdeling waar ik vertoef is de Warmband walserij, waar ze van dikke gegoten plakken staal rollen maken door ze uit te walsen.

Mijn grootste hobby's zijn motorrijden (Harley) en pc's. Maar daar is sinds een jaar het hout bewerken of meubelmaken bijgekomen.
Nou is meubelmaken natuurlijk een groot begrip en ik sta nog in de kinderschoenen zogezegt.
Mijn uitrusting betrefd nu nog alleen een accuboormachine (Bosch), cirkelzaag (Bosch) en in de zomer komt daar een bovenfrees bij.
Zodra het vakantie geld is gestort :D :D
Als mijn intresse doorgaat in het meubelmaken zoals het dat nu doet, dan komt daar vast wel wat leuks bij.
Volgend jaar zijn we van plan om onze eerste koophuis te bemachtigen. En ik wil de meeste meubels zelf gaan maken.
Dus een tafelzaag zal zeker één van die leuke speeltjes worden.

De projecten die ik tot nu toe gedaan heb, zijn dus allemaal met relatief basic gereedschappen gedaan.
Maar ik moet zeggen dat ik dat helemaal niet erg vind. Je leert daar tenslote een hoop van.
Maar zodra de tijd er is om te gaan investeren in de grotere gereedschappen, dan zal ik zeker hier advies zoeken.
Mijn vader is ook een bron van informatie natuurlijk. Als 30+ jaar veteraan klusser heeft hij me al een aantal keer uit de brand geholpen ;)

Enkele foto's van "projecten" die ik gedaan heb en wat ik nog van plan ben.

Mijn allereerste grote bouw wat ik helemaal zelf heb gedaan.
Toen nog wel met de geleende cirkelzaag van mijn pa.





En met het restje hout wat ik had, nog even een kruidenbak voor me meissie gemaakt.



Het lenen van de cirkelzaag is sinds vorige maand verleden tijd.
Want me meissie vond dat ik zo lekker bezig was met klussen dat ik een leuk kadootje kreeg.
Mezelf ook gelijk maar een kadootje gegeven, want die schroef doosjes overal en nergens werd ik moe van.







Als pc gek heb ik natuurlijk heel veel rommel liggen wat ik allemaal in 2 Billy kasten van de Ikea moest proppen. Met 24cm diep waren die al gauw vol natuurlijk.
Ook vond ik het niet zo geslaagd dat mijn kluis in het volle zicht van het raam zat. Dus dan maar een nieuwe kast maken.



En poes vind het altijd heel erg intressant wat ik allemaal aan het doen ben......



De grote opening aan de rechterkant zit inmiddels een deur in waar de kluis achter zit.

Nu ik in de hoek van de kamer weer wat ruimte had waar de kluis voorheen hing. Moest ik maar wat doen aan me meissie der hobby.
Ze is een haak fabriek. Elke week komt er wel weer een lading wol bij. En ik werd er een beetje moe van om in een zee van wol bollen te zitten op de bank.
Dit was gelijk een goed moment om van mijn 2 "archief" ladekastjes af te komen. (foto boven-links) Daar zaten al mijn spullen en gereedschappen in wat ik voor het pc bouwen gebruik.
De middelste kleine bakken zijn van mij en de rest............ jah.......

(ook moest poes hier weer alles bekijken)






Poes was weer zeer geintresseerd in het volgende kleine project.
Ik had altijd een kleine pc toren naast mijn tv staan waar mijn HTPC inzat. (HomeTheatrePC)
Nou had het toeval dat ik nog een lege la had, hoeishetmogenlijk!!
Dan maar de la wat aanpassen, zodat daar de pc in kan. Lekker uit het zicht en veel stiller.





DVD en aan/uit knop aan de zijkant gemaakt zodat ik de la maar een stukje hoef uit te schuiven om met de pc te werken.

Het laatste grote project was weer voor madam.
Ze werd er een beetje "ziek" van dat ze de hele tijd moest bukken om planten om te potten.
Nou daar weten we wel wat op. Een heel leuk filmpje op YT gezien van Steve Ramsey.
Een om-pot-tafel, met plek voor extra grond/potten. En een verborgen bak waar ze de potgrond in kan doen tijdens het werken.







Dit was het waar ik totnutoe mee bezig ben geweest.
Het volgende project wordt een kast in de schuur. Want het staat er geregeld vol. Oftewel het is altijd een puinhoop.
Er komt genoeg ruimte in voor de compressor, bakken voor vanalles. En er komt een neerklapbaar werkblad aan, zodat ik kan klussen als het regent.
Ik zat te twijvelen of ik een losse kast zou maken zoals in de pc kamer. Of dat ik de balken van de schuur zelf gedeeltelijk gebruik.
Maar aangezien het koophuis volgend jaar zowiezo met garage wordt. Is mijn keuze toch een losse kast geworden. Dan is het alleen maar inladen op de aanhanger en klaar voor het koophuis.
Hier moet hij komen.





(dit was net dat alles opgeruimd was, normaal is het een ravage :)

Zo dit was het even voor vandaag. Heb er een droge mond van gekregen zeg maar.
Als er iemand nog vragen heeft, stel ze gerust.
Ik hoop dat ik veel van jullie zal leren en jullie heel misschien ook wel wat van mij.

Groetjes Bas
 
Laatst bewerkt:

Tinker55

Actieve deelnemer
30 okt 2013
202
5
Hardenberg
Nou, zo te zien ben je al lekker bezig geweest ondanks de afwezigheid van een hoop elektrische 'boys-toys' !
Muv de PC's (ben alleen "gebruiker") deel ik je hobby's: hout en Harley; leuk dat er meer met dat DNA zijn !
Veel succes met je komende projecten; bedenk wel dat zodra je je (eerste) eigen huis hebt, klussen meer wordt dan alleen een hobby :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.