tussenpannelen van terrasoverkapping

Benensam

Actieve deelnemer
27 nov 2013
87
0
Hallo,
Ik heb een terrasoverkapping zoals in de link hieronder.
http://www.hillhout.nl/overkappinge...odulair/living-modulair-excellent-700x400-cm/
Doch enkel de overkapping en de steunbalken, zonder tussenpannelen dus.
Ik zou nu met doorlopende planken zelf tussenpanelen willen maken. Bedoeling is om ze wit/grijs te beitsen.
Welk hout zou ik hiervoor nemen? Kan dit met steigerhout, douglas of toch hardhout?
Zijn er zaken waar ik zeker moet op letten?
Misschien hebben jullie ook goede inrichtingstips.
Projectje start eind april.
Alle tips zijn welkom.
Thanks alvast.
 

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Hey,
Ga je de planken plaatsen zoals op de foto, bovenop de balken, of komt er een roofing of epdm boven (met osb-platen of dergelijke eronder) en ga je de planken onderaan de balken bevestigen?
Je zal toch enigszins moeten zorgen voor een waterdichting van je dak, epdm of roofing ofzo? Ik denk dat je hout anders wel heel erg zal afzien.
 

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Hey,
Ga je de planken plaatsen zoals op de foto, bovenop de balken, of komt er een roofing of epdm boven (met osb-platen of dergelijke eronder) en ga je de planken onderaan de balken bevestigen?
Je zal toch enigszins moeten zorgen voor een waterdichting van je dak, epdm of roofing ofzo? Ik denk dat je hout anders wel heel erg zal afzien.

Hehe, beetje mislezen, dacht dat het over het dak ging, bij het bekijken van de foto merk ik dat het om de planken tussen de staanders gaat. Sorry :eek:
 

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Het voordeel met hardhout is dat je het niet hoeft te behandelen. Gezien je toch gaat beitsen kan je even goed een goedkoper hout nemen, die is dan toch beschermd door de houtbehandelingen die je aanbrengt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.