waar kopen ik deze frees?

A

Athanor

Guest
Zoek je een bovenfreesje of een freesmessen voor een spilfrees?


Fons
 
A

Athanor

Guest
Ik heb even in de Titman catalogus gekeken, maar kan deze niet vinden. Wat maakt dat je dit specifieke veer en groef freesje zoekt?


Fons
 

Paulo1997

Actieve deelnemer
27 dec 2013
259
0
Pijnacker
20140316_131128.jpg
nog even voor de zekerheid gekeken maar het blijkt dat mij tuinhuisje net weer een ander profiel heeft. ik dacht dat het allemaal het zelfde was maar niet dus. stom van mij.
ik ben dus opzoek naar een freesje voor mijn bovenfrees waarmee ik dit profiel kan maken van de afbeelding met de rode planken.

@athanor ik wil ben opzoek naar dit freesje omdat het aan moet sluiten op het bestaande profiel van mijn tuinhuisje.

of moet het met een groeffrees en een fasefrees en een sponningfrees?
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Ik zou het met gewone frezen in meerdere stappen maken afhankelijk van de hoeveelheid dan toch, het enige dat je van buiten zal zien is de schuine kant. Dit soort frezen voor de bovenfrees is niet courant, anders moet je gaan voor freeskoppen op de toupie die je kan instellen maar dan zit je boven €600 voor de kop.

Ook al gekeken naar standaard tong en groef planken? Als de schuine kant daarop kleiner is maak je hem wat groter, en als hij te groot is schaaf je de planken wat dunner.
 
A

Athanor

Guest
Op pag. 46 van de Titman catalogus vind je een dergelijke freesset, maar die is erg duur, een professionele set. Volgens mij is die wel goedkoper van andere merken te kopen.


Fons
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Een groeffrees en een verstelbare (haakse) freeskop kan ideaal zijn. Inlaats van een groeffrees kunnen er ook zaagjes van dezelfde diameter op elkaar geplaatst worden.
Het voordeel van zo'n verstelbare freeskop is dat je gradaties kunt instellen voor ander dergelijk werk.
Natuurlijk is het een investering. Waar je het moet kopen, kan ik je niet aanprijzen omdat ik niet van Nederland ben.
Ik hoop dat je wat hebt aan mijn info.
afschuin_frees.jpg474_668_fz_694_001_30.jpg
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Joop,
als je in het bezit bent van een freesmachine waarvan de verticale as onder gradaties kan, zou dit wel lukken, maar ik begrijp wat je bedoeld. Door de stukken 2 maal boven en onderkant door te steken kan het.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Sirjacobsd. Er word gevraagd naar een frees voor een bovenfrees een stuk elektrisch handgereedschap. Hoewel ik met belangstelling heb gekeken naar de mooie verstelbare freeskop. Er zijn meerdere merken die profiel/ contraprofiel frezen voor de bovenfrees verkopen. Het hier getoonde profielfrees van cmt heb ik liggen van rvsfrezen. Deze liggen nog iets hoger in prijs. Met een goede zaagtafel zou je ook een eindkomen.
 

Ernie

Actieve deelnemer
8 feb 2010
125
2
Wassenberg ( D )
Hallo Paulo1997,

Begrijp ik het goed dat je bij de rode planken verder wilt gaan met andere planken? Dan is de oplossing heel eenvoudig door bij een nieuwe plank de messing of groef op de laatste rode plank pas te maken!
Je kunt dan alle in de handel zijnde planken met messing en groef gebruiken. De V groef moet je zelf eraan fraizen of planken zoeken die de V kanten al hebben.

Groeten, Ernie
 

Paulo1997

Actieve deelnemer
27 dec 2013
259
0
Pijnacker
een aantal planken van de rode planken is verrot en wil ik gaan vervangen. dit kan ik natuurlijk laten doen maar ik vroeg mij af of ik dit zelf kon doen en welk freesje ik daarvoor nodig had.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.