PDA

Bekijk Volledige Versie : Hammer A326 impressie

Tinker55
16-03-14, 10:57
Op verzoek, bijgaand een link naar een korte impressie van m'n Hammer A326 vlak/vandikte bank met SilentPower schaafas:
http://youtu.be/aaT0pnU9rlU

Athanor
16-03-14, 11:08
Mooi impressie! Leuk dat je die gemaakt hebt.

Fons

P.S. Wel de beschermkap van de schaafas gebruiken hoor;)

Huib
16-03-14, 11:11
Strakke machine maar op slippers in je werkplaats kan echt niet.

Tinker55
16-03-14, 11:16
@ Fons: dank; en ja, "normaal" gebruik ik de beschermkap wel (meestal...:o)

@ Huib: dit zijn veiligheidsslippers hoor ;)

Reinoud
16-03-14, 11:29

Deze bedoel je? ;)

14630

Die heb ik ook, daar kan je al eens wat op laten vallen hoor, en nog lekker uit hout ook. Alleen jammer dat je er in België bijna niet meer aan kan geraken.

rendew
16-03-14, 12:00
Wat een DOT ik wil ook hebben :D !!!!

Jammer dat je er niets bij vertelde want dat zou een goede indruk geven van de "herrie" die het maakt ,volgens mij kan je gewoon met elkaar praten zonder je stem te moeten verheffen .
En als ik het goede hoorde maakt de stofafzuiging meer lawaai dan het hammertje dus snel kijken naar een silent afzuigertje ;-) !!!!!!!

BenchWorks
16-03-14, 12:18
Mijn Felder 410mm komt volgende week, het geluid was vooral de doorslaggever ivm de de spiraal as, en het kunnen wisselen/draaien van beschadigde mesjes. Op mijn huidige ben ik er weer in geslaagd om de messen te beschadigen een week na het slijpen.

De grote onbekende zal zijn op lange termijn hoe makkelijk het zal zijn om ze te wisselen ivm hars opstapeling, het Felder hars oplosmiddel kan ik je in ieder geval aanraden.
Op mijn Robland gebruik ik de schaafbescherming niet want het zit altijd in de weg en is niet erg doordacht of praktisch, op school hadden ze een duur syteem bijgeplaatst maar dat wel praktisch was, dat ging moeiteloos omhoog of opzij en stak opzij niet uit. Ik ga zien of die op de felder mij wel bevalt, of anders iets bedenken of investeren in een fatsoenlijke kap.

BenchWorks
16-03-14, 12:22
En als ik het goede hoorde maakt de stofafzuiging meer lawaai dan het hammertje dus snel kijken naar een silent afzuigertje ;-) !!!!!!!

Heb ik bij felder kunnen merken, als je niet schaaft en de afzuigen aan hebt staan dan maakt de lucht verplaatsing meer geluid dan de machine. Ze vertelden dat sommigen een lamp bij de machine plaatsen die brand wanneer ze draait om ongevallen te vermijden. Want je kan het niet zien of horen.

Huib
16-03-14, 13:05

Val door de mand. Mijn materiaal kennis is niet optimaal moet nodig bijgeschaafd worden. Normaal schaaf je er wat van af.:D

In mijn zoektocht naar een vlak vandiktebank uiteindelijk ook bij de felder group en zodra er ruimte beschikbaar is dan staat deze boven aan. Prijs technisch vind ik het een sterk product. Weet niet of ze soms in de aanbieding komen maar ga het zeker volgen.

Oceans'11
16-03-14, 13:22
Mooie machine ! Wordt ik weer zo hebberig van... Door wat tegenvallers staat de bankrekening (en mijn vrouw...:rolleyes:) momenteel geen enkele investering meer toe :( Voordeel: kan ik wel lekker vaak en lang dromen over mijn - steeds langer wordende - wensenlijst... ;)

Tinker55
16-03-14, 14:37
Heb ik bij felder kunnen merken, als je niet schaaft en de afzuigen aan hebt staan dan maakt de lucht verplaatsing meer geluid dan de machine. Ze vertelden dat sommigen een lamp bij de machine plaatsen die brand wanneer ze draait om ongevallen te vermijden. Want je kan het niet zien of horen.

Nou, hij is wel stil, maar ook weet niet zo stil dat je niet in de gaten hebt dat ie draait...

En ja, de afzuiger maakt - zeker bij nullast van de Hammer - aardig wat geluid, maar ja, dat was dan ook een 2e handsje voor een leuk prijsje; je kan niet alles hebben voor dat geld... Verder werk ik altijd met gehoorbeschermers dus in de praktijk voldoet e.e.a. prima.

BenchWorks
16-03-14, 15:09
Ik heb ook systematisch oorkappen op tijden het werken, ik ben vooral bezorgd voor de buren. Nog nooit klachten gehad, maar de huizen kom steeds dichter bij de boerderij. Als ze klagen kan ik altijd zeggen dat ik stop en de week erna 400 varkens zet in de plaats. Benieuwd naar wat ze het liefst hebben!

Bij Felder gebruikten ze een RL200 denk ik die verplaatst wel genoeg lucht om de schaafbank te dempen.

Oceans'11
16-03-14, 15:32
Bij Felder gebruikten ze een RL200 denk ik die verplaatst wel genoeg lucht om de schaafbank te dempen.

Hahaha... "Het middel erger maken dan de kwaal" heet dat... ;) ;) ;)

Tinker55
16-03-14, 15:57

Ja, dat geloof ik zondermeer; met een beetje "geluk" zie ik m'n A326 in snippertjes voorbij komen en in de zak van de afzuiger belanden :D:D:D

Woruta
18-03-14, 14:44
Een brutale vraag, maar wat kost zo'n machientje eigenlijk? Dan kan ik daar mijn wederhelft langzaam op voor gaan bereiden... ;)

rendew
18-03-14, 15:11
@waruta langzaaam op voorbereiden/ overtuigen .....gaat je niet lukken , eeeeuhh een bloemetje....... ook kansloos met hypnose gaat het waarschijnlijk veeeeel beter (hoop ik ) :p

Tinker55
18-03-14, 15:16
Een brutale vraag, maar wat kost zo'n machientje eigenlijk? Dan kan ik daar mijn wederhelft langzaam op voor gaan bereiden... ;)

Alles bij elkaar (machine, silent as, tafelverlenging en transport inrichting) was ongeveer 2500 euro ex BTW; daar ging dan nog iets van 250 euro "winteraktie" vanaf...

En eh, de aanval is de beste verdediging; gewoon zeggen wat je van plan bent tijdens een opgeleukt dineetje in een gezellig restaurantje ...;););)

Oceans'11
18-03-14, 17:04
@waruta langzaaam op voorbereiden/ overtuigen .....gaat je niet lukken , eeeeuhh een bloemetje....... ook kansloos met hypnose gaat het waarschijnlijk veeeeel beter (hoop ik ) :p

Ik doe het altijd heel anders. Op de vraag "Wat kost dat allemaal ?" antwoord ik een fors hogere dan de daadwerkelijke prijs.

In dit voorbeeld zou ik bijv. zeggen € 3.500,= excl. BTW. Als de normale kleur weer een beetje in haar gezicht is teruggekomen, zeg ik vervolgens: "Nee hoor, geintje. Het is maar (... :rolleyes:) € 2.500,= excl. BTW en ik krijg daarbovenop ook nog eens € 250,= korting. Paradoxale psychologie zeggen ze wel eens... hahahaha.

Huib
18-03-14, 17:49
Gewoon zeggen dat je het nodig hebt.:cool:

Tinker55
18-03-14, 18:28
Ik doe het altijd heel anders. Op de vraag "Wat kost dat allemaal ?" antwoord ik een fors hogere dan de daadwerkelijke prijs.

In dit voorbeeld zou ik bijv. zeggen € 3.500,= excl. BTW. Als de normale kleur weer een beetje in haar gezicht is teruggekomen, zeg ik vervolgens: "Nee hoor, geintje. Het is maar (... :rolleyes:) € 2.500,= excl. BTW en ik krijg daarbovenop ook nog eens € 250,= korting. Paradoxale psychologie zeggen ze wel eens... hahahaha.

Toen ik dit draadje in samengevatte vorm aan mijn vrouw voorlas reageerde ze met maar 1 woord: Trollbeads........................!!!!!
(denk d'r om: ze zijn er in zilver, maar (veel erger) ook in goud....)

houtenklaas
18-03-14, 18:29
Je bestelt een package deal van apparaat plus accessoires. Dan heb je zeg 10% korting. Dan kan je vertellen wat je bespaard hebt, dat is veel belangrijker dan wat je hebt uitgegeven. Zo gaat het tijdens de mode-uitverkoop toch ook? "Ik heb 2 jurkjes gekocht, en 150 euro bespaard!".

Athanor
18-03-14, 19:59
Volgens mij is het meer een kwestie van 'omdenken' je kunt uitleggen wat het allemaal oplevert, in de vorm van oerdegelijke duurzame designmeubelen;);)

Fons

rendew
31-03-14, 10:39
Eeuh ,Thinker heb eigenlijk nog een dwingende behoefde aan een lekkere kwijlsessie van dat O zo mooie Hammertje A3 26 .
Een movie in HD met lekkere langdurige schaafacties en vandikten begelijd (weet het... maar het is voor mij lijden dat ik 'm niet heb )met een lyrische tekst hoe blij en tevreden jij bent met t Hammertje.

Wil eigenlijk ook zo'n ding maar op het freubel niveau waar ik op zit en dat ik er eigenlijk geen plaatss voor heb zie ik het voorlopig nog niet zitten (denk ik ) .
Lees wel VOORLOPIG he

Tinker55
31-03-14, 19:05
Tsja.... dat kan nog wel 's ff duren....
Met dit soort weer krijgt een ander tijdverdrijf de overhand dus wordt er wat ('veel') minder hout versnipperd dat bij grijze luchten / lage temperaturen / neerslag...

15231

rudy
31-03-14, 19:23
Wouw wat een tour buffel :p

rendew
02-04-14, 10:38
Volgens mj zie ik donkere wolken en een hele fikse regen bui daar in drenthe thinker dus snel de camera opstellen en een balkkie over die Hammer vleien en muziek maken !!!

rendew
03-04-14, 21:45
Thinker ,je begrijpt natuurlijk wel dat ik het weer in de gaten hou he en .........zie de kansen stijgen regen, geen zon en koel weer

15340
Volgens mij kan je deze week lekker schaven en kan de motor weer lekker in de stalling :D:p
JOEPPIE SCHAVEN !!!! en filmen natuurlijk

Torro
04-04-14, 17:55
Tinker,
Je hebt aangegeven wat het je totaal heeft gekost.
Kun je ook aangeven wat alleen de machine kost, zonder accessoires?
Torro

Tinker55
04-04-14, 18:18
Tinker,
Je hebt aangegeven wat het je totaal heeft gekost.
Kun je ook aangeven wat alleen de machine kost, zonder accessoires?
Torro

Hi Torro,
ik kan je alleen de prijs met silent power as geven: 2259.= ex BTW; hier ging dan de winteractie korting nog van af (ruim 200 euro).
Wat de machine met 'normale' messen kost kan ik je niet vertellen maar ik weet zeker dat als je Jan van Rhee van Felder NL een berichtje stuurt je per omgaande antwoord hebt :-)
Groets, Erik

Tinker55
04-04-14, 18:20
Thinker ,je begrijpt natuurlijk wel dat ik het weer in de gaten hou he en .........zie de kansen stijgen regen, geen zon en koel weer

15340
Volgens mij kan je deze week lekker schaven en kan de motor weer lekker in de stalling :D:p
JOEPPIE SCHAVEN !!!! en filmen natuurlijk

dat is de voorspelling voor het WESTEN van het land; hier blijft het gewoon 25 graden..... sorry ;)

Scheppie
05-04-14, 07:55
Nog een weekje of 2 dan komen mijn A3-31 en Felder 510 Lintzaag... de werkplaats maar eens gaan opruimen, zal straks ook wel postje doen als alles staat, dan kan er weer wat hout versnipperd gaan worden. Ben afgelopen 4 maanden als nieuwe kleine zelfstandige als een buffel aan t werken geweest dus nu binnenkort weer even wat tijd vor ontspanning.

Tinker55
05-04-14, 18:40
Zo te horen heb je wat moois uitgezocht! Laat nog even wat horen zodra je je nieuwe machines binnen hebt?
Veel plezier d'r mee alvast!

Scheppie
06-04-14, 11:53
Even nagekeken, ze komen morgen uit productie in Oostenrijk en een week later zouden ze in barneveld zijn. nu maar hopen dat t geen maandagmorgen machines zijn :-)

rendew
24-05-14, 17:51
Even nagekeken, ze komen morgen uit productie in Oostenrijk en een week later zouden ze in barneveld zijn. nu maar hopen dat t geen maandagmorgen machines zijn :-)

Hoever ben je met de werkplaats en de machientjes (MOVIE/ DEMO'S) :p

Scheppie
24-05-14, 22:39
Rendew, de lintzaag heb ik net vandaag van de pallet gehaald. Dat kostte wat zweet druppeltjes maar hij staat. Later in de middag kwamen de nieuwe linten van tuffsaws binnen dus kon er gezaagd worden. Dat gaat prima kan ik je zeggen alleen nog even niet afzuigen want mijn verloop 120/100 is niet binnen. De werkplaats is niet opgeruimd en dus helaas niet filmklaar. Nog even wachten dus helaas.

spijkertje
01-06-14, 19:45
Ik heb zelf ook een a 3 41 en een b3 winner aangeschaft en word in julli afgeleverd in barneveld. Nog even wachte dus;-)

Scheppie
01-06-14, 19:47
Wachten duurt hangop zo wat moois, echter de moeite waard, mooie machine die A3-41, nog slagje groter dan mijne. Wat heb je nu voor machines?

spijkertje
01-06-14, 19:58
Heb nu nog niet echt veel machines dit is mijn eerste echte aankoop. Heb wel een cirkelzaag en een klein vandiktebankje maar dit is echt al verouderd en nodig aan vervanging toe. Ik hoop dat de hammer machines mijn verwachtingen zullen doen voltrefen

Tinker55
01-06-14, 20:55
Vandaag nog een paar uurtjes doorgebracht met m'n B3 winner en (kleine) A3-26'je.... je zult er zeker heel veel plezier van gaan beleven !

rendew
01-06-14, 21:06
@thinker en niet gefilmd !!!!! @#@$$#@# dondersju :p

rickkoorman
02-06-14, 07:32
Tof !!

@rendew : Bestel nou dat ding....dan komen we met 8 forumleden wel helpen om dat ding naar boven te sjouwen....

Scheppie
02-06-14, 08:00
Klopt, en hij is zo silent de buren hebben er ook geen last van :-)

Tinker55
02-06-14, 17:53
@thinker en niet gefilmd !!!!! @#@$$#@# dondersju :p

Ik wil wel eens vragen of er een goede psycholoog bij je in de buurt woont hoor; volgens mij heb je dringend hulp nodig bij het "afkicken" van je video verslaving ... :D:D:D

rendew
02-06-14, 17:58
reageer alleen goed op video dope dus het is beter een movie te maken :p

Scheppie
02-06-14, 20:02
video kan je zo van de hammer site aftrekken...

rendew
02-06-14, 20:26
wil het echte werk zien in een normale werk omgeving in de pratijk dus ga nu maar gewoon filmen maak je hoe dan ook mij happy ;)

BenchWorks
02-06-14, 21:01
Ik gebruik mijn felder AD741 nu twee maanden en heb er al een paar kuub doorgejaagd.
Over de spiraal as ben ik positief verrast, al twee maanden en nog geen enkel beschadigd mesje. Met slijpmessen zou ik nu al heel wat lijntjes hebben in het schaafbeeld.
het schaafbeeld blijft mooi glad en er is zo goed als totaal geen hars opbouw rond de mesjes, dat was mijn grootste vrees. Maar ik heb wel relatief weinig den moeten verwerken.

Bij beuk merk ik wel dat je harder moet duwen om te schaven, dat was altijd wel het geval maar hier merk je het feller.

Scheppie
09-08-14, 10:29
De schaafgeleider bovenop steekt een stukje over... en misschien een greepje oid...

rendew
09-08-14, 10:30
@Thinker55 heb een vraagje:
Ben nog steeds aan het denken /overwegen welles /nietes etc maar heb een vraagje verpakt is de a3 26 540 mm breed en geinstalleerd 740 mm breed dus kennelijk wordt er iets aangebouwd wat het geheel 200 mm breder maakt maar eeeuuhhh...... wat is dat dan ?
18845

Tinker55
10-08-14, 16:52
Misschien dat ie bij het gebruik warm wordt en 20 cm uitzet ;););););) ?

(iets) serieuzer:
hij is - minimaal - 54 cm breed; dat is in het geval dat je de geleider helemaal naar je toe hebt getrokken (minimale vlak breedte) en GEEN messenbescherming gebruikt.
In de praktijk heb je dus gewoon meer ruimte nodig, zowel voor (bescherming) als achter (geleider).
Hoop dat dit helpt?

Athanor
10-08-14, 17:03
Ik heb nog eens in het instructieboek gekeken en denk dat het verschil van 20 cm bedoeld is om ruimte te hebben de bladen op te klappen met de schaafgeleider, die is ongeveer zoveel ruimte nodig; zoals je al zegt: extra ruimte voor de geleider in beide gevallen.

Fons

rendew
17-08-14, 10:10
Blijf er maar aan denken aan een mooi lief Hammertje A3 26 silent maar die bitch is een dure :p

He thinker we hebben nog al wat regen buien gehad dus heb je vast niet tijdens die plensbuien op de bromvlieg gezeten dus waarom geen mooi nieuw actie filmpje ?:rolleyes:

Tinker55
17-08-14, 13:09
19083

hoezo veel regen ???

maar je zult nog ff geduld moeten hebben, voor mij is het motorseizoen nog lang niet over; binnenkort nog lekker even richting alpen !

rendew
17-08-14, 13:27
top !!

http://www.smilies.4-user.de/include/Grosse/smilie_gr_199.gif
Je weet toch wel dat je per dag zo'n 2 a 3 liter vocht tot je moet nemen he .
In dit specifiek geval verdubbel het maar !!!!

TinoT
17-08-14, 18:51
Inderdaad Rendew. Het is een dure maar ik heb 'm ook op m'n lijstje staan. Onlangs verkocht Koos de zijne (ook met de silent en digitale vandikte-instelling) en heb ik net achter het net gevist.
Misschien eens denken aan een groepsaankoop?

Groeten,

Tino