opruimen

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Na een tijdje heb ik altijd overal in de werkplaats weer schalen liggen die nog even dit, of nog even dat moeten... vanmiddag heb ik maar weer eens die restanten weggewerkt. groot, klein, hoog vlak...

20140315_183310.jpg 20140315_183331.jpg


paar keer kers met schorsrand. Altijd mooi en ruikt lekker... Hier was ik aan het experimenteren geweest met andere olie met meer siccatief... kaalgeschuurd en opnieuw gedaan...


20140315_183512.jpg


paar keer beuken met slaap. Eén van mijn favorieten. In dit stuk kwam ik de oorspronkelijke bewoner nog tegen (in 2 delen :)) Eventueel verder nog aanwezige familie is vriendelijk verzocht te verkassen...


20140315_183550.jpg


Als schilderij zou het zo aan de muur kunnen!


unnamed.jpg
 

Martin van der Wilt

Actieve deelnemer
6 mei 2013
183
27
Nijkerk
www.etsy.com
Die kersen zijn prachtig van vorm. Die beuken zijn prachtig van kleur en tekening. Hoe krijg je de slaap erin? Laat je de stam een tijdje buiten liggen?
Je hebt een aardig productie tempo.
Groet, Martin
 

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Zitten dr nou ook spijkers in dat stukje hout met slaap?

Toen ik de foto zag ben ik speciaal nog even terug gegaan om te kijken, maar het zijn geen spijkers Henk! Het zijn de gestopte gaatjes van een houtvreetbeest. Ze lijken hier een beetje bol maar in het echt zijn ze een beetje hol zelfs...
@ martin: die slaap komt er vanzelf in als je maar lang genoeg wacht....
 
A

Athanor

Guest
Die kersen zijn prachtig van vorm. Die beuken zijn prachtig van kleur en tekening. Hoe krijg je de slaap erin? Laat je de stam een tijdje buiten liggen?
Groet, Martin

Ik heb regelmatig een paar beukenstammen in de tuin liggen onder de bessenstruiken. Als er aan de buitenkant zwammen op staan is het zeker tijd om te gaan zagen c.q. draaien! Zie mijn topic over het verzagen van een beukenstam met slaap.


Fons
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.