geur deense olie

wo0dy

Actieve deelnemer
4 nov 2008
67
0
Zottegem (België)
Ik heb een aantal potjes gemaakt voor mijn vriendin die ze voor haar werk zal gebruiken als een soort geurpotjes. Ik heb ze afgewerkt met danish oil (bruikbaar voor houten speelgoed), en het probleem nu is dat de geur van het hout en de olie te sterk doorkomt. Weet er iemand hoe ik die geur kan verminderen? De bedoeling is dat er in die potjes iets gedaan wordt (kruiden, groenten, ...).
Als hout heb ik gewoon een tuinpaaltje gebruikt (weet de houtsoort niet) en de potjes geschuurd (100) en afgewerkt met 4 lagen danish oil.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
bepaalde houtsoorten hebben inderdaad een sterke geur. ook de smaak kan beinvloed worden door bepaalde houtsoorten(denk aan roken van vis). ik heb laatst een schaal gemaakt van mutynye . de geur die hier vanaf komt is erg sterk dus bepaalde 'zachte" producten kunnen hier beter niet in. af danish oil ook geur afgeeft weet ik niet, misschien zijn er andere forumleden die dit wel weten

rick
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.