Sketchup

marcomatt

Actieve deelnemer
6 mrt 2014
55
0
Den Haag (ZH)
Hallo allemaal,

Ik weet niet of ik hier in het juiste deel van het forum zit maar probeer het maar eens.

Ik heb een vraagje over sketchup:
Als ik een 2D tekening maak in skectup die 1:1 groter is als bijvoorbeeld een A4 of A3, dan schijnt er een mogelijkheid te zijn om markeringstekens mee te printen zodat je een aantal losse vellen heel gemakkelijk aan elkaar kan monteren.

Weet iemand hoe je dit voor elkaar krijgt met sketchup ?


Alvast bedankt voor jullie medewerking.
Gr Marco (beginnend woodworker)
 
Laatst bewerkt:

marcomatt

Actieve deelnemer
6 mrt 2014
55
0
Den Haag (ZH)
Super dit is wat ik bedoel, Alleen ben ik een mac gebruiker en deze plugin werkt niet voor de mac zie ik nu :-(
Is deze plugin er ook voor de mac?
 

massis

Actieve deelnemer
4 mei 2012
657
49
Bilzen, BE
Normaal gesproken heeft elke printer een driver die je verschillende opties geeft bij het printen, zoals "fit to page" of bijvoorbeeld de keuze tussen portret of landscape orientatie.

De meeste drivers bieden in datzelfde scherm ook gewoon de optie om de manier van printen te wijzigen van "one per page" (normaal printen) naar "many per page" (pagina's verkleinen zodat je 2 pagina's op 1 blad kan zetten) en "poster": 1 afbeelding op originele schaal afdrukken over meerdere pagina's.

Als je dus je printer bij instellingen op "poster" zet en dan de "scaling" op "100%" , zou het gewoon zonder aparte software moeten kunnen...
 

marcomatt

Actieve deelnemer
6 mrt 2014
55
0
Den Haag (ZH)
Bedankt voor je antwoord alleen het jammere is dat mijn printer dat niet heeft :-(
dus moet naar een andere manier zoeken.
Steve Ramsey doet het op de manier zoals op de foto, dat werkt super en ook makkelijk om al die a4tjes weer aan elkaar te krijgen. (zie foto)
Maar geen idee hoe dit wordt gedaan.Schermafbeelding 2014-03-13 om 09.03.16.jpg
 

marcomatt

Actieve deelnemer
6 mrt 2014
55
0
Den Haag (ZH)
Heb het een beetje bekeken en inderdaad hier kan ik weer veel van leren.
Maar de truck met het printen staat er helaas niet bij (of kijk ik daar over heen)?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.