Zelfmade spanklem

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.755
145
Rotterdam
Ik weet eigenlijk niet wat ik er van moet vinden.
Ik had al eerder filmpjes van hem gezien, en hij maakt leuke en mooie dingen.
Alleen deze lijmklem vind ik dan weer een beetje uit de toon vallen.
Op zich is het geen lelijk ding, maar van John Heisz zou je net iets meer verwachten.

Misschien komt het omdat ik betonstaal gewoon niks vind. (In beton vind ik het natuurlijk wel goed :D )

Groeten, Raymond
 
Laatst bewerkt:

WR1944

Oud hout
Ik had er ook een beetje een min gevoel over. Als je geen klemmen kunt kopen is dit een redelijke oplossing. Maar ik kan me niet voorstellen dat als je het materiaal en de tijd verrekend, je bij een bouwmarkt duurder uit bent. Wat wel leuk is zijn de kleine details van de bewerkingen en z'n gebruik en toepassing van wat hardware.
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Ik vind het een leuk filmpje, maar inderdaad, praktisch is het niet. Vroeger, toen ik nog veel met motorfietsen klooide had ik een hele serie demontage gereedschap gemaakt met stukken draadeind en zo. Mijn ervaring met draadeind onder grote druk is dat de levensduur erg beperkt is. Na een paar keer kon ik een nieuw stuk afzagen.
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
446
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Ik ben een grote fan van dingen zelf maken, maar bij het bekijken van dit filmpje had ik ook zoiets van 'hoe praktisch werkt dit in gebruik?" Maar het is wel een leuk idee en laat goed zien wat je allemaal zelf kunt doen.
 

Reinoud

Actieve deelnemer
23 nov 2012
348
0
Dendermonde
Ik stond er vooral versteld van hoeveel machines je nodig hebt om deze te maken. Aan het einde van de rit kan je beter gewoon klemmen kopen ipv alle budget op te doen aan machines en dan low-budget klemmen te maken. Ik denk vooral dat ze als klem niet zullen deugen. Zelf gereedschap maken kan best leuk zijn, maar het ene werkstuk kan al eens beter blijken dan het andere natuurlijk :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.