Snijplank

jordiij

Actieve deelnemer
13 jan 2012
237
0
Leusden
Hallo,

Na een lange tijd hout op zolder te hebben laten liggen voor een snijplank en eigenlijk nooit aan begonnen vorige week toch eindelijk aan begonnen.

Ik ben dit jaar begonnen aan de opleiding ontwerpend meubelmaker op het bouw en interieur college in Nieuwegein, hier door heb ik gelukkig alle machines waar ik thuis geen plek voor heb op school staan.

Hier een foto van de snijplank voor dat die geschuurd was en in de olie gezet. hij is gemaakt uit walnoot en essen.

IMG-20140227-WA0001.jpg

Vandaag heb ik de snijplank van een aantal lagen walnoot olie voor zien en dit is het eindresultaat. De foto is genomen precies na het in oliën waar door die er net niet helemaal goed op uit komt. Hij ligt nog op school dus een betere foto kon ik nog niet nemen maandag na de open dag waar me leraar heb nog voor op school wou hebben zal ik een wat betere foto posten als die hier thuis ligt.

IMG-20140306-WA0000.jpg

voor de eerste snijplank die ik heb gemaakt vind ik hem aardig mooi geworden. alleen de afronding aan de kanten is niet overal gelijk aangezien dit bij geschuurd moest worden omdat er een paar kleine brandplekjes op zaten door dat de kantenfrees bot was, maar verder vind ik hem best mooi
 

Woruta

Actieve deelnemer
23 mei 2013
393
0
Haarlem
Maak dan ten minste een bord waar je ook op kunt schaken of dammen ;-)
Zonder dollen, leuk stukje werk.
 

jordiij

Actieve deelnemer
13 jan 2012
237
0
Leusden
@wim kluck, er ging ongeveer tot nu toe een half flesje in. Als ik hem maandag thuis heb denk ik dat ik hem nog een keer in olie.
 

jordiij

Actieve deelnemer
13 jan 2012
237
0
Leusden
@masavehout ja zeker de opleiding die ik wilde, echt een leuke opleiding. ik heb ook een ledikant al gemaakt komen vandeweek foto's op het forum moet even tijd vinden net een eind presentatie er over gegeven en een voldoende/goed beoordeling gehad.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.