The unplugged woodshop

C. Zaballa

Nieuw lid
17 okt 2013
9
0
Weet niet of het hij al eens voorbij is gekomen hier op het forum, maar kwam laatst de website van deze beste man tegen.

http://www.theunpluggedwoodshop.com/

De beste man doet alles unplugged, van ruwe planken tot prachtige meubelen volledig met de handjes.
Werkelijk inspirerend als je de man bezig ziet in zijn filmpjes en blogposts.

Hier een kleine introductie:


Voor meer mooie filmpjes:

http://www.youtube.com/user/tomfidgen/featured

(Het zijn overigens geen standaard instructiefilmpjes, om zijn projecten precies na te maken kun je zijn boek kopen)
 

Reinoud

Actieve deelnemer
23 nov 2012
348
0
Dendermonde
Ik bekijk ook regelmatig deze site. Op zich wel leuk om te zien maar de man is een purist, en ik hou niet echt van puristen. Zaken nodeloos gecompliceerd maken, enkel om ze gecompliceerd te maken. Niet echt mijn stijl.
Ook het arsenaal aan gereedschap schrikt mij een beetje af. Dit geeft mij steeds het gevoel dat je eerst een fortuin moet uitgeven aan gereedschap alvorens je iets kan beginnen maken. Iets wat natuurlijk niet klopt. Nu ja, zoals hij ook duidelijk aangeeft wordt hij gesponsord door Lee Valley/Veritas.

De dingen die hij maakt zijn echter wel mooi en knap gemaakt. Iets wat me altijd kan bekoren. En het feit dat alles in een kleine kelder gebeurt vind ik ook best leuk. Ik denk dat dit voor velen onder ons heel herkenbaar is.
Kortom, leuk om naar te kijken. Ik vrees alleen dat ik nooit veel zal bijleren van de beste man. Maar toch, respect.
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Hey hallo
Ik heb beide boeken van deze man erg leuk en leerzaam .
Opzich heb je niet mega veel gereedschap nodig om iets moois te maken in zijn eerste boek omschrijft hij een klein lijstje met gereedschappen. Die een must zijn hij geeft zelf ook aan dat hij verslaafd aan gereedschap kopen is (wie niet hier )
Sinds hij gesponsord is door lee Vally gebruikt hij alleen de beitels van veritas verder heb ik geen verandering in zijn gereedschap gezien
Mvg Leroy
 

Reinoud

Actieve deelnemer
23 nov 2012
348
0
Dendermonde
Chop with Chris is fantastisch. Inderdaad minder gelikt, en wat een leuke filmpjes. Over z'n christelijke invloeden heb ik nog niks gemerkt, maar ik heb daar dan ook een goedwerkende "ignore-button" voor. Zonder iemand tegen de borst te willen stuiten overigens :).
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.