PDA

Bekijk Volledige Versie : Compleet !!!

Tinker55
01-03-14, 20:15
Gisteren is m'n Hammer B3 gearriveerd en is de werkplaats dus "compleet" (nou ja....).
Wat is dat een genot zeg zo'n zaag die zich met het grootste gemak door zo'n 10 cm massief eiken heen vreet !
De frees heeft alleen maar even gedraaid om zeker te weten dat alles werkt; ik heb nogal wat 'respect' voor zo'n ding dus daar ga ik rustig de tijd voor nemen om aan te wennen / verantwoord mee te leren werken.
Ook de nieuwe (2e hands) afzuiging doet z'n werk goed; het pijpwerk aanleggen was een leuke uitdaging (nooit eerder gedaan) maar uiteindelijk vind ik het resultaat alleszins naar m'n zin.

De lijst met klussen is de afgelopen maanden alleen maar toegenomen dus ik denk dat ik weet waar ik de meeste tijd door ga brengen...

142081420914210

Athanor
01-03-14, 20:19
Proficiat! Dat ziet er goed uit, mooie machines in een mooie werkplaats!

Veel plezier met het gebruik ervan.

Fons

Tinker55
01-03-14, 20:22
Proficiat! Dat ziet er goed uit, mooie machines in een mooie werkplaats!

Veel plezier met het gebruik ervan.

Fons

Dank je Fons; ik ga m'n best doen !
Gr, Erik

Willems Ontwerp
01-03-14, 20:48
Ik zou al bijna u tegen je gaan zeggen ;) Wat een mooie werkplaats met dito machinerie !

Beens
01-03-14, 21:02
Schitterende werkplaats zeg. Erg netjes en veel licht ook.

Tinker55
01-03-14, 21:03
Ik zou al bijna u tegen je gaan zeggen ;) Wat een mooie werkplaats met dito machinerie !

U zou de eerste zijn... :D:D:D

Heckemann
01-03-14, 21:21
Verdikke, wat een mooi boeltje heb je daar! Jaloerse gevoelens steken de kop op, al was het alleen maar vanwege de vierkante meters!

Veel plezier met de werkplaats en uiteraard met de machines!

Groet, Rob.

rendew
01-03-14, 21:55
Geweldig <snik>

Maar eeeuuh ... zie ik daar een A3 met een silent as ??? Vertel... laat horen ... laat zien filmpie !! ( als je wilt )

ewoudk
01-03-14, 22:40
:rolleyes: wow!

Rhynix
02-03-14, 00:14
Prachtige werkplek!!

hoe groot is die ongeveer?

Zweihaak
02-03-14, 00:18
Mooie werkplaats, nu eens kijken of je hem ook zo schoon kunt houden :p

coko
02-03-14, 01:30
Dat is nog eens een werkplaats en mooie machines! Ben je alleen hobbymatig met hout bezig of verdien je er de kost mee?

Wim Kluck
02-03-14, 07:52
Mooie ruimte en mooie machines. Ik hoop dat je er veel plezier aan beleefd.

Tinker55
02-03-14, 09:45
Dank voor jullie reacties!
Even wat feedback op jullie vragen / suggesties:
de werkplaats zelf is ongeveer 4 bij 5 meter; hieraan zit nog een stuk vast waar ik (een deel van) m'n hout voorraad heb liggen, en wat ik ook gebruik om werkstukken in elkaar te zetten en evt. af te werken. Dat deel is ongeveer 2,5 bij 5 meter. (jammer genoeg meent m'n vrouw ook aanspraak te kunnen maken op een stukje hiervan :mad:).
Vooralsnog ben ik alleen hobbymatig bezig; toen we onze boerderij kochten in '99 moest daar nogal wat aan gebeuren en heb ik bij het toenmalige "Passen en Meten" in Orvelte een aantal cursussen gevolgd; een van de resultaten hiervan staat op de foto (de werkbank). Vervolgens heb ik een jaartje of 7 - tussen m'n drukke werkzaamheden door - allerlei klussen in en aan de boerderij gedaan.
Sinds bijna 2 jaar werk ik niet meer en verdeel ik m'n tijd tussen deze hobby, vrijwilligerswerk, motorrijden (Harley !) en fotografie. Kortom, er zitten veeeeel te weinig uren in een dag.
Wat nu ook mee begint te spelen is het feit dat vrienden en kennissen weten dat ik graag met hout bezig ben; jullie herkennen dit vast wel: "oh, maar dan kun je vast wel eventjes een ........ voor ons maken". Kortom, vanuit de hobby begint zich iets anders te ontwikkelen, en ik overweeg dan ook om er iets meer zakelijk mee om te gaan in de toekomst; we zullen wel zien waar dat eindigt..

rudy
02-03-14, 11:56
Een werkplaats om jaloers op te worden en dan nog te zwijgen over de machines!
Renovatie boerderij, dat interesseert mij, ik heb er hier ook wat uren en dagen en jaren aan gespendeerd.

caso
02-03-14, 12:22
Mooi !!! Machines en werkplaats!!

BenchWorks
02-03-14, 12:35
Je weet in ieder geval hoe het in beeld brengen, de ruimte ziet er dubbel zo groot uit op de foto's!

Lampo
02-03-14, 12:45
Ziet er mooi uit Erik! Fijn dat je weer aan de slag kunt. De Erika heeft ook al de nodige uren achter de kiezen, heb een nieuw traphek gemaakt en die zaagtafel is echt een genot om mee te werken!

Heel veel plezier!

Tinker55
02-03-14, 12:58
Ziet er mooi uit Erik! Fijn dat je weer aan de slag kunt. De Erika heeft ook al de nodige uren achter de kiezen, heb een nieuw traphek gemaakt en die zaagtafel is echt een genot om mee te werken!

Heel veel plezier!

Fijn te horen dat de Erika goed bevalt !

Navigator
02-03-14, 15:17
Dat is een hele mooie werkplaats!

Het is misschien al gevraagd maar hoe zwaar is die afzuiging?
Met de komst van een B3 volgende maand hebben wij een bijna gelijkaardige opstelling maar ik weet niet of onze 3pk afzuiging een buizen systeem aankan.

Tinker55
02-03-14, 16:07
Dat is een hele mooie werkplaats!

Het is misschien al gevraagd maar hoe zwaar is die afzuiging?
Met de komst van een B3 volgende maand hebben wij een bijna gelijkaardige opstelling maar ik weet niet of onze 3pk afzuiging een buizen systeem aankan.

Dit is een 380V 1,5KW machine dus die 3 pk zou zeker voldoende moeten zijn. Ik heb wel kleppen ge´nstalleerd bij beide machines; om beide machines tegelijkertijd te gebruiken is mijn machine (Holtrop & Jansma SUV 150) niet krachtig genoeg.

Rossi 46
02-03-14, 17:02
Mooi, zeeeeer mooie werkruimte wat je hebt. Alleen zou ik dol worden van het lawaai van die afzuiging.

Tinker55
02-03-14, 20:11
Mooi, zeeeeer mooie werkruimte wat je hebt. Alleen zou ik dol worden van het lawaai van die afzuiging.

Dank je; ik ben trouwens gewend om altijd met gehoorbescherming te werken dus dat geluid van de afzuiging valt me niet eens meer op ;)

Jimbo
10-03-14, 17:20
Had je nu niet beter die TL-lamp aan de linkerzijde aangesloten ;)...?

Jimbo
(elentrieker; of toch op papier)

Tinker55
10-03-14, 17:53
[QUOTE=Jimbo;104296]Had je nu niet beter die TL-lamp aan de linkerzijde aangesloten ;)...?

Jimbo

Kijk, die machines moeten toch ergens van betaald worden; dan maar in het duister werken ... :o

Oceans'11
23-03-14, 22:38
Je weet in ieder geval hoe het in beeld brengen, de ruimte ziet er dubbel zo groot uit op de foto's!

Nog eens versterkt door de diagonale lijnen van je vloer. Maar het ziet er.... moment, even van bakje wisselen... werkelijk geweldig uit!! #kwijl ;) ;) ;)

sirjacobsd
24-03-14, 21:06
Proficiat, een mooie stek en mooi geordend.

Heb je de dansvloer al uit getest?

Als houtdraaier zou ik er nog een draaibankje in plaatsen.

mans
24-03-14, 21:34
Had je nu niet beter die TL-lamp aan de linkerzijde aangesloten ;)...?
dan is de kabel te lang.:D
15013

MasaveHout
25-03-14, 07:39
Wow...Da's een mooie ruimte !! Daar ga je vast enorm veel plezier aan beleven !!

Tinker55
25-03-14, 09:53
Proficiat, een mooie stek en mooi geordend.

Heb je de dansvloer al uit getest?

Als houtdraaier zou ik er nog een draaibankje in plaatsen.

Zo beter ?

15028

En eh, iedere vrijdagavond schuiven we de machines aan de kant, nodigen we een lokaal hoempapa orkestje uit en gaan we helemaal los op de dansvloer; compleet in authentiek drentse klederdracht (nee, geen foto's of filmpjes !)

sirjacobsd
25-03-14, 10:13
Nu is het compleet. Jammer dat het te ver is om vanuit Vlaanderen de danspasjes aan te leren.
Nogmaals proficiat met de super mooie ingerichte stek.
En nu maar aan de slag, genoeg met zeuren.
Groetjes Sirjacobs Didier.