Niet te dure bossingfrees

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Hallo,

Iemand een gedacht waar ik voor niet te heel veel geld aan bossingfrezen kan geraken? Heb deze van cmt bekeken, maar die kosten al gauw 80euro, voor hobbygebruik vind ik die aan de dure kant.

Alvast bedankt!

Seb
 

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Ik zaag de bossingen gewoon op de cirkelzaag.

Bedoel je dan op de tafelzaag? Ik heb een invalcirkelzaag, maar kan mij niet direct inbeelden hoe ik dat zou aanpakken... Momenteel doe ik het met de tafelfrees met een halfbolle frees door gewoon elke keer de geleider op te schuiven, maar het resultaat is niet perfect, er moet redelijk wat aan geschuurd worden om het mooi vlak te krijgen na het frezen.

Gr seb
 

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
Ik heb nog een bossing frees liggen, nooit gebruikt, 12mm schacht. Zal er morgen wel een fotootje van maken. Mag je hebben voor een tientje ex. Verzenden. Komt bij JVL vanDaan.
 

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Dag Beens, dank je, dat maakt het al heel wat duidelijker! Op die manier kan ik helaas niet te werk gaan, ik beschik niet over een tafelzaag. Dit is ook wel niet 100% de afwerking die ik voor ogen heb. Mijn doel is om het paneel aan de randen (+- 5-6cm) af te platten in de dikte (+- 0.4 cm wegnemen, paneel 2cm dik dus aan de randen zou nog 1.2cm overblijven) en waar het weer dikker wordt zou het wat afgerond moeten zijn. (het is voor eiken deuren). Heb er al eens 3 gemaakt, dan afgeplat met een halfbolle frees, maar moest voortdurend de geleider verzetten per 0.5cm en dat maakte het wat omslachtig.

ps: moet een nieuwe eiken deur maken omdat ik als onervaren hobbyist bij het verlijmen van een pen en gat verbinding wat slordig te werk ben gegaan en het paneel is vastgelijmd geraakt in een hoek, met als resultaat, nu +-2 jaar later, een mooi gebarsten paneel.

gr seb.
 

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Ik heb nog een bossing frees liggen, nooit gebruikt, 12mm schacht. Zal er morgen wel een fotootje van maken. Mag je hebben voor een tientje ex. Verzenden. Komt bij JVL vanDaan.

Super, ik wacht de foto af of het de bedoelde frees is!

gr seb
 

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.