Waar kan ik dit hout vinden

jonas1979

Actieve deelnemer
6 apr 2012
73
0
Huizen
Goedenavond!

Een tijd geleden heb ik vanuit Thailand deze stammetjes mee genomen. Als het goed is zijn het mangrove stammen. Ik ben al tijden op zoek naar een adres waar ik deze stammen kan vinden. Ik denk dat het in Nederland een erg lastig verhaal is/wordt maar wellicht weet iemand van jullie iets of iemand die me er iets meer over kan vertellen...:confused::confused:

Ben benieuwd!

Groet,

Jonas
 

Bijlagen

  • bbbb.jpg
    bbbb.jpg
    51 KB · Weergaven: 581
  • aaa.jpg
    aaa.jpg
    64,3 KB · Weergaven: 578

BramDeBelg

Actieve deelnemer
12 jun 2013
188
0
Mangroven in SriLanka bijvoorbeeld zijn beschermd gebied, dus geen kans ter wereld dat je daaraan zou geraken. Of dit in Thailand ook zo is geen idee, maar denk dat dit een bijzonder moeilijke zoektocht wordt , laat staan het importeren en behorende procedures ...
 

ariette

Actieve deelnemer
27 okt 2010
84
4
Hoi - wat een prachtig hout is dat!
Het lijkt wel alsof de bast op enige manier al verweerd is - misschien door een zoute omgeving gevbruikelijk?
IK zag op Wikipedia dat de Mangrove familie vreselijk uitgebreid is en over de hele wereld zo'n beetje voorkomt
bij zoeken naar Thailand Mangrove kom ik in een detail WKI terecht, die weergeeft:

The Indochina mangroves contain a diverse number of trees and other plants which vary according to proximity to the coast with the coastline trees being mainly Avicennia alba and the inland belt behind them, where the water is less salty consisting of Rhizophora apiculata and Bruguiera parviflora.

en als ik die drie soorten dan opzoek kom ik hier terecht: klik
de tweede soort
de derde soort

geen van die drie heeft echter de frappant mooie buitenkant van jouw stammetje... dus wie zal het zeggen?
dankzij deze zoektocht heb ik wel héle mooie fotoos gezien van mangrovebossen en de begroeiing :D
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.