Cmt fd 600

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
960
Riemst
Ik heb vandaag bij een lokale handelaar een zwaluwstaartsysteem van CMT besteld. Het heeft de verkoper wel wat zweet gekost , maar we zijn er uit geraakt. Ik heb er nog een sjabloon voor volledige staarten bijbesteld. Ik was het nu nog aan het nakijken, en nu zie ik dat ze in de catalogus voor de halverzonken staarten een frees van 14° voorzien en voor de volledige staarten eentje van 8°. Ik heb enkel de frees van 8° besteld. Gaat dit ook lukken voor de half verzonken, of moet ik toch nog de frees van 14° bijbestellen?
 

Tinker55

Actieve deelnemer
30 okt 2013
202
5
Hardenberg
Even een kleine tip: als je CMT artikelen nodig heb kijk eens even op bijv. Ebay.de en zoek naar onderstaande leverancier (en nee, ik heb er geen aandelen :p).
Prijs is op z'n minst concurrerend...

michelimichael
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
960
Riemst
Even een kleine tip: als je CMT artikelen nodig heb kijk eens even op bijv. Ebay.de en zoek naar onderstaande leverancier (en nee, ik heb er geen aandelen :p).
Prijs is op z'n minst concurrerend...

michelimichael
Niet echt een antwoord op mijn vraag. Bovendien heb ik bewust gaan informeren bij een lokale handelaar. Hij gaf me dadelijk 25% korting en dat maakte dat de prijs beter was dan die van een bekende webwinkel. Bovendien is de handelaar waar je naar verwijst een Italiaan, met dus Italiaanse beschrijving. Frans, Duits, Engels of Nederlands: geen enkel probleem. Maar dan houdt het ook op. Ik heb de indruk dat je bij een aankoop in een webshop toch evengoed nog even prijs kan vergelijken met een lokale handelaar. Naar mijn vaststellingen zijn de webshops niet altijd (beduidend) goedkoper. Soms bieden ze een machine of toebehoren aan die lijkt op hetgene wat je in de doorsnee winkel vindt, maar is het toch niet helemaal hetzelfde. Bijvoorbeeld minder vermogen
 

WR1944

Oud hout
De blinde zwaluwstaarten worden in één opspanning gemaakt voor de pennen en de staarten. Daarbij maakt de hoek van de frees voor het passen niets uit. Bij doorgaande staarten maak je het met twee opspanningen. Daarbij moet de hoek van je frees kloppen met de schuinte van de "puntige" mal. Met de vingerfrees in die mal moet je dezelfde hoek bereiken als de zwaluwstaartfrees in de rechte mal.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.