Een lariks plaat verzagen op de boomzaag

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.057
1.689
Terkaple
www.woodworking.nl
Het meeste van ons huis is inmiddels klaar, ben nog wel bezig met de werkplaats, waarvan ik gauw nog een paar foto's zal posten, maar boven de werkplaats ben ik nog bezig een extra slaapkamer met badkamer te maken. Het dak van het huis (een oud boerderijtje) is afgelopen maanden vernieuwd, maar het drach hout is niet goed genoeg en ligt ook te scheef om in het zicht te krijgen. Haijo van de houtzagerij in Akkrum had echter mooie platen lariks liggen van ruim 6 meter en daarvan hebben we er vanmorgen 2 verzaagd op zijn boomzaag om een geschikte balk uit te construeren.
Het is bijna bij mij om de hoek, dus ik kom er minstens 1 keer per week. Haijo is een vrijgevochten type en er kan van alles en dat trekt ook weer aparte figuren aan, zoals ondergetekende. Dat is de charme van in mijn ogen een uniek bedrijf. Er kwam nog een bekende forummer binnen die ook om de hoek woont.
Het lariks ligt nu in de schuur om er een mooie passende balk van te maken. Ik zal er wat foto's van posten.

jaap

IMG_8750.jpg

IMG_8751.jpg

IMG_8753.jpg

IMG_8756.jpg

IMG_8762.jpg

IMG_8768.jpg
 
A

Athanor

Guest
Bijzondere mannen, bijzondere houthandel.... Waardevol!!!


Fons
 

Reinoud

Actieve deelnemer
23 nov 2012
348
0
Dendermonde
Wat moet het heerlijk zijn om zo'n mooie houthandel om de hoek te hebben. De houthandels hier in de buurt ademen geen spatje passie uit.
 

gompy58

Actieve deelnemer
15 jan 2013
315
1
Akkrum ? Gossie... dat is memory lane materiaal... Ergens in '82 heb ik daar leren zeilen en mijn instructeurs diploma gehaald. Wat hout betreft wist ik niet meer dan dat je houten boten had en van die rare poly dingen die bleven drijven :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.