Forum op iPad: irritante ontvoering

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Sinds een week of twee heb ik iets irritants als ik het forum op m'n iPad lees. Af en toe als ik de activity list of een onderwerp open schakelt de iPad om naar de AppStore om daar reclame te maken voor een spelletje. Datzelfde spelletje (een of andere Age of Empires-kloon) staat dan ook in de betreffende forumpagina, dus het lijkt er sterk op dat het om een automatisch openen van een link gaat. Zijn er meer mensen die dit zien?
 

rombo319

Actieve deelnemer
3 mei 2013
29
0
Yep, ik heb hetzelfde.overigens opent dat strontirritante geval ook bij andere fora.ik ben bezig een oplossing te zoeken maar tot nu toe zonder resultaat.
wie weet raad?
arom
 
A

Athanor

Guest
Ik heb hetzelfde probleem op m'n Ipad geconstateerd, alleen nog niet de associatie gehad met het forum, had het idee dat ook bij andere applicaties dit wordt geopend. Ik zal er eens op letten, maar het is inderdaad hoogst irritant. Volgens mij is dit zeker geen effect dat Apple beoogt....


Fons
 

Ducky

Nieuw lid
5 okt 2013
19
0
Delft
welke mac os en browser gebruik je? gejailbreaked?

Probeer het eens met een andere browser chrome of firefox in plaats van safari.
Heb je het probleem dan nog?
 
Laatst bewerkt:

crossbow1958

Actieve deelnemer
22 dec 2013
92
0
Tiel
yep ik heb het zelfde probleem en hoor dus graag wat de oplossing is, met alvast dank als er een oplossing komt, groet Crossbow1958
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
MacOS X draait niet op een iPad... Op een Windows machine of een Mac heeft het geen zin om gebruikers naar de AppStore door te linken omdat je niet weet of ze ook een iOS-apparaat hebben. Firefox op iOS: is er niet en Chrome... No thanks. Mijn iPad is niet gejailbreakt trouwens.

Nee, het begint er langzamerhand op te lijken dat de advertentieinvoegmodule van de (nieuwe?) forumsoftware een advertentie invoegt die een popup opent. Die popup zou dan een link naar de app store moeten bevatten. Het is vast weer zo'n bizarre kronkel van een advertentieboer die denkt dat je klanten krijgt door mensen je winkel in te sleuren.
 

Vurenhout

Post veel
12 aug 2012
815
161
Twello
Het kan aan een aantal zaken liggen, namelijk een geïnstalleerde app, cookies of id. Zelf gebruik ik de iPad en heb geen last van het verschijnsel, dus het lijkt niets met forum te maken te hebben. Dus begin eens met verwijderde, geschiedenis, cookies ed.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Wij hebben hier een Ipad 2 en 4 en geen last. Wat je zou kunnen doen is op je Ipad gaan naar Settings>Safari>Clear History, Cookies, Data.

Het lijkt me bijna onmogelijk dat Apple toestaat dat een externe applicatie de App store opent en een ongewenste reclame afspeelt. Ik kan de gevonden storing ook niet reproduceren.

jaap
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Zal je altijd zien: ik zie het ook niet meer sinds ik deze draad startte :-/ Maar die advertentie heb ik ook binnen het forum niet meer teurg zien komen. Het kan zijn dat hij toevallig al uit de roulatie is gehaald omdat er meer klachten over kwamen.

Anyway, volgens mij is linken naar een app in de App Store op zich wel legitiem. Je ziet ook wel bij softwarebedrijfjes dat ze linken naar hun app. Wat alleen irritant is is dat deze een manier gevonden leek te hebben om die link bij het laden van de pagina meteen te openen. En dacht dat dat een goed idee was.

Ik herinner me trouwens nog een ander geval: een forum dat Tapatalk gebruikte. Die geven meestal zo'n melding dat daar een app voor is, maar ik had er eentje die me automatisch naar de app leidde.

Ik hou 't in de gaten hier :)
 

Woruta

Actieve deelnemer
23 mei 2013
393
0
Haarlem
Ik bekijk het forum regelmatig op de ipad van mijn werk en ik herken het geschetste probleem niet.
dus de ipad blijft ;-)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.