Nieuws van BridgeCityTools, de Jointmaker Pro

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Kreeg gisteravond een mailtje van Bridge City Tools met een aankondiging van hun nieuwe produkt, een zaagmachine zonder snoer. Op de foto ziet het er wel leuk uit, maar toen ik het filmpje zag werd ik toch wel erg enthousiast. Een zeer interessant ding en volgens mij ook innovatief; ik heb nog nooit iets soortgelijks gezien. Link Jointmaker Pro. Introductieprijs 995 US dollars.

vr.gr.

Jaap



Attached files
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Hallo Hemski,

Geweldige link. Het verhaal bevestigd helemaal het filmpje op de site!! Lijkt me een geweldig apparaat als je veel in het kleine dingen zit, zoals kistjes etc.

vr.gr.

Jaap
 

hemski

Actieve deelnemer
31 mrt 2008
281
2
Thanks. Leek mij ook een mooi ding. Vind hem wel aan de prijs, maar ja als hij voor een groot deel de tafelcirkelzaag kan vervangen is er toch wat voor te zeggen. Geen lawaai etc.

Kende je de site van Schwarz al? Die kerel kan goed schrijven (soms een beetje langdradig) en hij heeft ook een leuk blad woodworking magazine. Daarnaast is hij editor bij popular woodworking en heeft hij voor Lie-Nielsen een aantal dvd's gemaakt. Dat zijn aanraders, met name "coarse medium and fine" en die dvd over schrapers. Baptist verkoopt ze!

Zijn boek over werkbanken schijnt ook erg goed te zijn. Is onlangs uitgekomen.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
@Hemski,

Bedankt voor de tip van de site van Swarz. De dvd's van hem ken ik van naam, maar heb ze helaas nog nooit gezien, maar dat zal nog wel een keer komen.
Zag vandaag nog een ander filmpje van de Jointmaker op het blog van de ontwerper; ik blijf het een intrigerend stuk gereedschap vinden. Klik hier voor de link http://www.bridgecitytools.com/blog/

vr.gr.

jaap
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Zeer interessante "machine", ik ben hem al vaker tegengekomen op het net en elke keer denk ik "dat niemand eerder op dit idee gekomen is". Dit product blinkt uit in geniale eenvoud in combinatie met een goed doordachte constructie waardoor er een groot scala van toepasbaarheden zijn. Helaas te duur voor mij :cry:

Ik zag net op hun site dat ie op dit moment al niet meer leverbaar is.

Bridge city maakt overigens ook prachtige schaven en ander handgereedschap, alleen die prijs, dacht dat Lie Nielsen al duur was :oops: .
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.