afzuiging kast

lensink.dirk

Actieve deelnemer
7 mrt 2009
42
0
hallo

ik heb ergens een kastje met elctra stekker waar de stekker van de machine (frees,zaag ) in kan doen en als je machine aan zet gaat de afzuiginstallatie aan na dat je machine uit zet blijf de afzuiger 10 sec door gaan dan gaat de afzuiger ook uit

wie weet waar hij te koop is of hoe die heet


Alvast bedankt

Dirk Lensink
 

schrijnwerker

Actieve deelnemer
11 aug 2008
543
56
Oostzaan
Als je handig bent met electronica kan je het ook zelf maken.
Heb ik ook gedaan.
Als je schemaatje wilt hebben laat het mij even weten.
 

janvandijk

Actieve deelnemer
1 okt 2008
342
2
Als je handig bent met electronica kan je het ook zelf maken.
Heb ik ook gedaan.
Als je schemaatje wilt hebben laat het mij even weten.

Beste Schrijnwerker,

Ik zou graag dat schemaatje van je hebben, lijkt me een heerlijk project om een avondje aan te solderen, en bijzonder handig. En bij Felder betaal je behoorlijk voor zo'n ding.
 

janvandijk

Actieve deelnemer
1 okt 2008
342
2
Te gek, dat wordt een tripje naar de plaatselijke electronica boer en een gezellig avondje met de soldeerbout :)
 

RockNRolla

Actieve deelnemer
24 mrt 2009
50
0
Schema ziet er indrukwekkend uit, zeker voor een leek die er geen kaas van heeft gegeten. Kan iemand wellicht kort uitleggen hoe je zoiets in elkaar zet en wat meer toekichting geven op de onderdelen die nodig zijn? Ik heb al even bij Conrad gegoogelt en vind een paar onderdelen op de opgenomen nummers, maar in een aantal gevallen zijn er verschillende types met verschillende voltages voorhanden. Of is het voor iemand zonder enige ervaring te hoog gegrepen om dit in elkaar te zetten?

Is het schema overigens toepasbaar voor alle machines, heb een afzuiger van ongeveer 1kw en een zaagtafel van bijna 2kw.
 

Schummie

Actieve deelnemer
21 mrt 2008
52
0
Je kan ook een setje kopen met een aantal stopcontactontvangers en een afstandbediening,
deze kosten bij de Gamma ongeveer 15 euro per set, met 1 afstandbediening en 2 stopcontacten.
Dan kan je met je afstandbediening je stofzuiger op afstand aan en uitzetten zetten en
het werkt perfect.
Het is maar een idee, ik heb het ook en het werkt perfect.

Groetjes Schummie.

1175784_610_1210332638676-klik-aan-klik-uit-350.jpg
 

schrijnwerker

Actieve deelnemer
11 aug 2008
543
56
Oostzaan
Je zal toch enige kennis moeten hebben om diit in elkaar te zetten.
Op zich is dit schema te gebruiken voor verschillende belastingen.
Het type van D1 t/m D4 is afhankelijk van het vermogen van de zaag.
Hoe groter het vermogen hoe groter de stroom door deze diodes.
Tr2 staat niet gespecificeerd omdat er vele types mogelijk zijn.
Het voltage van het relais is hier de factor in.
Rel1 wordt ook bepaald door het vermogen van de stofzuiger/afzuiging.
Het schema is ook nog aan te passen zodat er een uitlooptijd is voor de afzuiging.
 

koffiedrinker

Actieve deelnemer
12 jun 2008
252
9
Waarom 2 diodes in beide richtingen ?

Een spanningsval van één diode (per richting) zou toch genoeg moeten zijn om te versterken ?
 

schrijnwerker

Actieve deelnemer
11 aug 2008
543
56
Oostzaan
De spanningsval over een diode is niet genoeg.
Na tr1 zit namelijk nog een diode die ook een zelfde spanningsval heeft.
En tr1 zal geen rendement van 100% hebben.
 

marco

Actieve deelnemer
30 mrt 2009
180
0
Schummie zei:
Je kan ook een setje kopen met een aantal stopcontactontvangers en een afstandbediening,
deze kosten bij de Gamma ongeveer 15 euro per set, met 1 afstandbediening en 2 stopcontacten.
Dan kan je met je afstandbediening je stofzuiger op afstand aan en uitzetten zetten en
het werkt perfect.
Het is maar een idee, ik heb het ook en het werkt perfect.

Groetjes Schummie.

1175784_610_1210332638676-klik-aan-klik-uit-350.jpg

En hoeveel vermogen kan dit kastje schakelen? Grote kans dat hij maar 500-750 watt mag schakelen en dus geen 1200W voor stofuiger of 2000W voor de zaag.
 

lensink.dirk

Actieve deelnemer
7 mrt 2009
42
0
hallo

ik heb de aanloopautomaat gekocht via het internet ,het werk niet hoe ik het wil hebben heeft iemand hier ervaring mee (zie foto) ik heb er nummertjes bij gezet voor welke stekker waar in moet

http://www.mijnalbum.nl/Album=E3SVSOST

ik hoor het wel

Dirk
 

lensink.dirk

Actieve deelnemer
7 mrt 2009
42
0
hoi

allen de zaag gaat aan wel de verkeerde kant op ( 1minuut aan gehad ) dan moet de afzuiger ook aan gaan ,zit een oosterrijks handleiding bij ,handig he

Dirk

schrijnwerker zei:
Wat doet het ding wel en niet?
Zat er ook een gebruiksaanwijzing bij?
 
A

Athanor

Guest
Volgens mij moet je van de nul afblijven ander blaas je de hele boel op.......

Fons
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.