Advies nodig halfgelaatsmasker voor brildrager

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.325
194
Gem. Winsum (Groningen)
Ik wil een halfgelaatsmasker aanschaffen en kom op dit forum een aantal keren de 3 M en North maskers tegen ( bijv de 5500 en 7700) waarmee men goede ervaringen heeft.
Maar ik draag een bril (zonder zie ik "niks"). Kan iemand me een adviesje geven welk halfgelaatsmasker ook bruikbaar is voor brildragers?

mvg
klaas
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Ik ben brildragend en gebruik de North. Bevalt goed, ook in combinatie met veiligheidsbril en/of veiligheidsmasker. Geen last van condens op de bril. Na een uurtje dragen wordt het masker wel vochtig aan de binnenkant, maar dat hadden alle maskers die ik ooit gebruikt heb. Draagcomfort van zo'n masker hangt natuurlijk ook af van de grootte en vorm van een bril. Met mijn computerbril op (Handig bij het draaien) die een stuk groter is dan mijn normale bril komt de onderkant van de bril tegen het masker aan, dat zit minder comfortabel.

Met de 3M heb ik geen ervaring.

Groet, Rob.
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.325
194
Gem. Winsum (Groningen)
Ok, klinkt goed. Dank heren.

Ik wilde via internet bestellen en zie dat er drie maten zijn S, M en L . Hoe schat je in welke maat je moet hebben. Ik ben geen aanwijzingen tegen gekomen bij de webshops. Is het erg kritisch?

mvg
klaas
 

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
Naar een goed bedrijf gaan, dan kun je ze passen.
http://www.polichlo.nl/Adembescherming/Herbruikbare-maskers/Halfgelaatsmakers

Zit in Groningen, Osloweg 136. Industrieterrein autoboulevard.
Verkopen ook aan particulieren, en zeer kundig personeel.

Er zijn veel verschillende maskers daar, en goedkope gehoorbeherming van Peltor bv de Optime III, ze verkopen deze Optime III tegen prijzen waar je bij anderen een Optime II hebt.

Een masker moet goed zitten, een goede test hiervoor is; met je handen tegen het filter drukken, bij in ademen moet hij dan naar je gezicht zuigen, een baard of snor kan lekkage geven.
Een te groot masker komt tegen je bril aan, een te kleine en je hebt lekkage of verschuift.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.