Nieuwe stofzuiger

BramDeBelg

Actieve deelnemer
12 jun 2013
188
0
Et voila, mijn stofzuiger is besteld :cool:
Ik heb alle opties overwogen, van Clear Vue tot Oneida, van Grizzly tot Pen State , maar na hopeloos veel gecommuniceer met USA is het eenvoudigweg te duur
om alles hier te krijgen.

Derhalve (dik over budget) gekozen voor de Felder RL 160 ;)
Ten gepaste tijde verslag van installatie en buizennet.
 
A

Athanor

Guest
Mooi dat je een weloverwogen keuze hebt gemaakt! Daar hoor ik heel graag veel meer over!
Ik heb ook al eens gedacht hoe zou ik een ClearVue cycloon kunnen importeren? Blijkbaar heb je dat meegenomen in je overwegingen. Wil je ons daar over informeren, zou ik zeer op prijs stellen.


Fons
 

BramDeBelg

Actieve deelnemer
12 jun 2013
188
0
Dag Fons

Weloverwogen was het zeker, ben ongeveer 2,5 maanden bezig geweest met info verzamelen en afwegen, ervaringen lezen, enzovoort.

Het probleem met Clear Vue (of andere USA) is tweeledig :

1. De kosten voor het importeren (shipping cost + douane accijnzen) liggen zo hoog. Je moet ongeveer rekenen op zo'n 800 à 1000 Euro extra voor een CV 1800
2. De fabrieksgarantie vervalt vanaf de grens. Dus indien je die importeert en hij komt beschadigd toe heb je , wel ... "pech". Een te groot risico mijns inziens.

Daarenboven is het feit dat de Felder machines een volledig vacuum creeeren tot achter de filters een niet te versmaden voordeel. Hierdoor heb je de meest optimale afzuiging van
fijnstof.

Akkoord de meerprijs voor een Felder is niet te onderschatten, maar op het einde van de rit gaat het wel over onze gezondheid (longen).
En ik weet uit persoonlijk familiale omstandigheden dat het geen lachertje is als je longproblemen hebt. (familielid met COPD).

Dus was de beslissing uiteindelijk vrij duidelijk voor mij.

Eenmaal ik begin aan de installatie probeer ik foto's/video te maken, want zoveel is er niet echt te vinden op het net over "Europese installaties".
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Wanneer komt hij aan, en heb je nog kunnen profiteren van kerst actie korting? De mijne zou eind deze maand moeten komen.
ik ben nog bezig mijn buis installatie aan het uittekenen in 3d om te zien wat ik exact moet bestellen. Ik ga hem op een zolder zetten boven de machines dan is hij uit de weg en loopt het buizennet het kortst.
 

BramDeBelg

Actieve deelnemer
12 jun 2013
188
0
Wanneer komt hij aan, en heb je nog kunnen profiteren van kerst actie korting? De mijne zou eind deze maand moeten komen.
ik ben nog bezig mijn buis installatie aan het uittekenen in 3d om te zien wat ik exact moet bestellen. Ik ga hem op een zolder zetten boven de machines dan is hij uit de weg en loopt het buizennet het kortst.

Vermoedelijk binnen een 6 a 8 tal weken.
Ik heb korting gekregen, maar niet specifiek "kerst korting" ofzo. T'is en blijft een duur ding ;) LOL

Ja ik ben zelf ook nog bezig met buizennet (verdomd complex) en tegelijk ook een perslucht-buizen-net.

Ik overweeg om ze bij dezelfde leverancier te bestellen als die die jij me doorgaf. (ook al raden ze Spiraliet niet aan , maar ja, als leverancier moeten ze zich indekken nietwaar)
 

rik

Post veel
8 nov 2010
768
142
Gefeliciteerd met je aankoop!
Ik kijk uit naar de foto's ik zit zelf ook te overwegen om een RL 160 aan te schaffen dus zal dit draadje in de gaten houden
Daarnaast zal ik ook een keuze moeten maken voor buizen dus dat vind ik ook interessant.

Groeten
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
pfff, en ik bestellen in december en ook pas eind maart geleverd :p . In mijn geval gaat het wel om 3 machines, dus die wat laatst af is vertraagd de rest.
In mijn geval is dat niet slechter, heb toch te veel drukke bestellingen momenteel om een week of meer te spenderen aan het plaatsen en herinrichten.
Wat ga je doen ivm bebuizing, soepele buizen naar de machine of vaste?
 

BramDeBelg

Actieve deelnemer
12 jun 2013
188
0
Ik wou dat ik 3 machines kon bestellen bij Felder :p maar als nieuwtje in de houtbewerking is dat niet echt realistisch , haha.
Buizennet zal volledig vast worden, spiraliet 160mm met kleppen aan elk eindpunt, vandaar zo minimaal mogelijk flexibel tot aan de machine.
 

Rhynix

Actieve deelnemer
24 okt 2012
582
1
Izegem, België
Je kiest ook wel onmiddellijk voor het (kostelijk) professioneel materiaal als beginnend houtbewerker hé :p

Je zal er in ieder geval geen spijt van hebben. :D

Ik wacht vol ongeduld op de foto's!
 

BramDeBelg

Actieve deelnemer
12 jun 2013
188
0
Ah rhynix, weet je , tegen dat ik mijn eerste blokje hout ooit bewerk ben ik het beu of blijkt dat ik er niets van kan en kan jij een leuke korting krijgen op al mijn splinternieuw materiaal :cool:
 

BramDeBelg

Actieve deelnemer
12 jun 2013
188
0
Dag Forummers

Na héél lange afwezigheid (ingrijpende rugoperatie) ben ik terug een beetje bezig. De Felder RL 160 was netjes op tijd bij Felder Belgie (Tema NV) maar gezien ik toen onmogelijk
verder kon omwille van rugoperatie hebben de vriendelijke mensen van Tema NV zonder enig probleem de unit gestockeerd bij hen. Ik kan maar 1 ding zeggen over Tema NV , die mensen
zijn SUPER, wat een service !!!


Ten gepaste tijd plaats ik verslag over installatie, maar intussen heb ik de unit laten leveren. Zoals je op de foto hieronder ziet is de unit bijzonder solide en groot.
Om hem even tijdelijk binnen te stockeren heb ik alles in de werkplaats moeten wegruimen naar de rechterkant, dus excuus voor het zooitje ongeregeld op de foto :cool:

Naast de werkplaats (7,5 x 3,5 meter) komt een grote overkapping van nog eens 7,5 x 3 meter. Daar zal de unit komen te staan uiteindelijk.
Ik heb ook de machine even getest op een hoopje houtmot die van de vlakbank was gekomen ... één ding weet ik nu zeker, ik moet zorgen dat mijn hondje niet in de werkplaats
loopt want de Felder RL 160 zuigt hem met gemak weg :eek: onvoorstelbaar krachtig toestel !!

Verdere details over installatie, buizennet en performantie van de unit volgen zeker , maar ik moet het allemaal in kleine stukjes doen en proberen mijn rug niet al te zwaar
te belasten :)

felder_RL_160.jpg
 

XXL66

Actieve deelnemer
5 mrt 2009
163
5
Dag Forummers

Na héél lange afwezigheid (ingrijpende rugoperatie) ben ik terug een beetje bezig. De Felder RL 160 was netjes op tijd bij Felder Belgie (Tema NV) maar gezien ik toen onmogelijk
verder kon omwille van rugoperatie hebben de vriendelijke mensen van Tema NV zonder enig probleem de unit gestockeerd bij hen. Ik kan maar 1 ding zeggen over Tema NV , die mensen
zijn SUPER, wat een service !!!

Ja, TEMA nv geweldige service !!! Rij ik gisteren speciaal naar Antwerpen net voor de opendeur dagen om machines te bekijken die in de toonzaal staan en die ik (dringend) wil aanschaffen. Mijn oog valt op een B3 winner comfort, A3 31 + stofafzuiging. Kunnen volgende week geleverd worden. Ik stuur vandaag om 8u41 een email met bevestiging dat ik de machines neem en wens hem succes met de opendeur. Ik duik onmiddelijk de kelder in voor reorganisatie. 9u28 belt Toon: "geen probleem, kunnen volgende week geleverd, betalen met bankcheque bij levering". Om 11u45 belt Toon "Ik heb slecht nieuws, sorry, de machines zijn verkocht aan een andere klant, je kan de C3 nemen of 5 weken wachten". :mad: Daar zien ze mij dus nooit meer.
 

BramDeBelg

Actieve deelnemer
12 jun 2013
188
0
XXL66 , dat is inderdaad behoorlijk rot !! Ik kon alleen spreken over mijn ervaring, met Jim, en die waren zeer positief.
Hopelijk krijg je alsnog snel je machines !
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.