eigen karretje

FoRMaTC

Actieve deelnemer
21 jun 2011
187
5
Purmerend
Ongeveer een jaar later...............

Ook ik ga een "karretjuh" maken aan de hand van de ideeen van Jaap.
Vandaag wat hout gescoort (2 x 22mm) en trespa plaatje van 6mm
Bij Dieter heb ik 2 Holdfast GRAMERCY TOOLS en 4 sjoberg bankhaken gekocht.

De slangenboor kon ik gelukkig hier om de hoek kopen (azobe 19mm) en ik heb maar even een booromslag geleend omdat mijn boormachine, zelfs in de langzaamste stand, veel te snel ging.

Vanavond even de trespplaat verlijmen en dan kan ik morgen gaten boren.

Mijn schoonvader had nog wat 40mm rvs liggen om twee pootonderstellen te lassen.
Dat laat ik me geen twee keer zeggen :)

photo 1.jpg
photo 2.jpg
 

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.283
220
't hoofd van Overijssel
En nu ben ik higj van de bisontix :cool:

Ehhhhhhhhhh bison tix is een contactlijm. Dus je smeert beide delen in. Mocht je een deel hebben wat meer absobeert (?) als het andere smeer je dit deel eerst in. Daarna het andere en daarna het eerste deel, als dat als te droog is, nogmaals. Als beide delen "pik" droog zijn voeg je ze samen. Om te voorkomen dat de delen niet precies op elkaar liggen voeg je er latten of een plastic folie tussen. Deze haal je er in stappen tussen uit. Daarna sla je even met een stevig blok hout om ze samen contact te laten maken.

Snap dus de lijm tangen niet ????
 
Laatst bewerkt:

FoRMaTC

Actieve deelnemer
21 jun 2011
187
5
Purmerend
Nog even wachten op UPS, die komen morgen met mijn bestelling uit Duitsland (Dieter Schmid) met een nieuwe boor (forstner) en nieuwe wetstenen incl mk2 van veritas.
 

FoRMaTC

Actieve deelnemer
21 jun 2011
187
5
Purmerend
Zoo blad is klaar (moet nog even een mooie bankschroef scoren)

photo.jpg

Nu het onderstel even uittekenen en (laten) lassen
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.