PDA

Bekijk Volledige Versie : eigen karretje

FoRMaTC
15-02-14, 19:36
Ongeveer een jaar later...............

Ook ik ga een "karretjuh" maken aan de hand van de ideeen van Jaap.
Vandaag wat hout gescoort (2 x 22mm) en trespa plaatje van 6mm
Bij Dieter heb ik 2 Holdfast GRAMERCY TOOLS en 4 sjoberg bankhaken gekocht.

De slangenboor kon ik gelukkig hier om de hoek kopen (azobe 19mm) en ik heb maar even een booromslag geleend omdat mijn boormachine, zelfs in de langzaamste stand, veel te snel ging.

Vanavond even de trespplaat verlijmen en dan kan ik morgen gaten boren.

Mijn schoonvader had nog wat 40mm rvs liggen om twee pootonderstellen te lassen.
Dat laat ik me geen twee keer zeggen :-)

13725
13726

FoRMaTC
15-02-14, 21:49
En nu ben ik higj van de bisontix :cool:
13729

JPAJS
17-02-14, 17:28
En nu ben ik higj van de bisontix :cool:

Ehhhhhhhhhh bison tix is een contactlijm. Dus je smeert beide delen in. Mocht je een deel hebben wat meer absobeert (?) als het andere smeer je dit deel eerst in. Daarna het andere en daarna het eerste deel, als dat als te droog is, nogmaals. Als beide delen "pik" droog zijn voeg je ze samen. Om te voorkomen dat de delen niet precies op elkaar liggen voeg je er latten of een plastic folie tussen. Deze haal je er in stappen tussen uit. Daarna sla je even met een stevig blok hout om ze samen contact te laten maken.

Snap dus de lijm tangen niet ????

FoRMaTC
17-02-14, 18:23
Op het blik stond kloppen of persen.
Onder persen verstond ik dan weer "lijmklemmen goed aandraaien" :-)

13811

SamPonette
17-02-14, 18:36
de folie kan overigens ook vervangen worden door ronde metalen buisprofieltjes bvb

FoRMaTC
18-02-14, 10:40
Nog even wachten op UPS, die komen morgen met mijn bestelling uit Duitsland (Dieter Schmid) met een nieuwe boor (forstner) en nieuwe wetstenen incl mk2 van veritas.

FoRMaTC
22-02-14, 22:55
Zoo blad is klaar (moet nog even een mooie bankschroef scoren)

13944

Nu het onderstel even uittekenen en (laten) lassen