Roadtrip to Zwolle

Reinoud

Actieve deelnemer
23 nov 2012
348
0
Dendermonde
Gisteren ben ik samen met mijn broer Arnoud naar de workshop van Roeland geweest bij Masave-hout. De dag begon voor ons behoorlijk vroeg gezien de lange rit. Arnoud vertrok om 6.20h om vervolgen mij op te halen. Nog even wat spulletjes in de auto en daar gaan we...

DSC_0011.jpg

Na een behoorlijk lange rit zo rond 9.30h aangekomen bij Rick. Lekker gezellig kennis maken met de andere forumleden en de sfeer wat opsnuiven. Wat werkstukjes van andere leden bekijken en wat gereedschap bekijken en bespreken. Ik wist niet waar eerst gekeken in elk geval.

DSC_0012.jpg

DSC_0013.jpg

DSC_0016.jpg

Sommige gezichten kwamen me bekend voor,

DSC_0017.jpg

andere waren dan weer nieuw voor mij:

DSC_0018.jpg

Roeland had in elk geval heel veel heel erg leuke spulletjes meegebracht.

DSC_0019.jpg

DSC_0020.jpg

DSC_0027.jpg

DSC_0031.jpg
 

Reinoud

Actieve deelnemer
23 nov 2012
348
0
Dendermonde
DSC_0033.jpg

DSC_0034.jpg

DSC_0053.jpg

Roeland sneed op vraag van de aanwezige leden verschillende onderwerpen aan: allereerst één van de verbindingen van het kissie

DSC_0021.jpg

Verder een uitgebreide uitleg over het klaarmaken van schraapstalen

DSC_0023.jpg

DSC_0022.jpg

DSC_0025.jpg

Verder toonde Roeland hoe je een goedkope schaaf toch goed bruikbaar kan maken

DSC_0037.jpg

en wat tips and tricks voor het schaven

DSC_0030.jpg
 

Reinoud

Actieve deelnemer
23 nov 2012
348
0
Dendermonde
Verder werden er allerhande vragen gesteld die stuk voor stuk uitstekend beantwoord werden. Helaas was ik te aandachtig aan het luisteren om nog meer foto's te nemen. Een greep uit de onderwerpen: spookschaafjes tunen, haalmessen slijpen, schaven laten nakijken om nu eindelijk dat probleem dat je niet vond op te lossen en nog veel meer.
Er werd onderling wat gereedschap geruild, of toch in elk geval gekeken of er iets bijzat wat nog ontbrak aan de verzameling. En veel leuke gesprekken natuurlijk.

En dan toch maar even de zolder op :D

DSC_0040.jpg

DSC_0039.jpg

DSC_0042.jpg

DSC_0045.jpg

DSC_0046.jpg

DSC_0050.jpg

DSC_0052.jpg

En natuurlijk de gastheer bij een kleine greep uit het assortiment

DSC_0054.jpg

Na al dit leuks zijn we nog even naar Arnhem gereden, we waren nu toch zo dichtbij, om een bezoek te brengen aan Baptist. Wat een fraaie winkel! Na alle troosteloze bouwmarkten met waardeloos gereedschap is dit een verademing. Enkel opletten dat je niet bankroet raakt na een winkelbezoekje :). Als klap op de vuurpijl hoorden we de dame achter de toonbank heel enthousiast aan een andere klant vertellen over een fantastisch zoldertje vol met hout in Zwolle dat een bezoekje meer dan waard is. Wij konden enkel lachen en de dame bijtreden.

Dankjewel Rick en Roeland voor een fantastische dag, en dankjewel ook aan alle aanwezigen. Het was een genoegen.

Reinoud
 

Woldenga

Actieve deelnemer
7 sep 2013
198
2
Warffum
Verdorie, dat ziet er weer mooi en heel informatief uit! Heb wel weer wat gemist zo te zien. Misschien volgende keer!

Foto's draaien.. Als je ze op de PC hebt staan. Rechter muisknop op de foto en dan staat er wel: 'Rechtsom draaien' of 'Linksom draaien'.
 

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
dat werkt niet bij foto's die met een gsm getrokken zijn.

Je zal ze moeten openen met bvb paint, of een andere bewerkingsprogramma voor afbeeldingen, en ze daar draaien.

Wat ook kan, is de foto openen in zo'n programma, ze opslaan als een ander bestand. Dat bestand kan je dan wel draaien in windows verkenner.
 

Reinoud

Actieve deelnemer
23 nov 2012
348
0
Dendermonde
Ik had de foto's rechtstreeks van mijn geheugenkaart in het bericht geplaatst. Ik heb ze ondertussen op de computer opgeslagen. Wanneer ik een bericht probeer aan te passen en een foto die verkeerd staat wis, en daarna probeer om een nieuwe te plaatsen, krijg ik de melding dat ik niet meer dan 10 foto's per bericht mag plaatsen. :(
 

baas

Administrator
5 jun 2012
176
142
Mooie verhalen en foto's. En helemaal uit Belgie naar Zwolle komen, dat is prachtig enthousiasme. Rick en ik zijn al aan het kijken hoe we hier ietsje groter en wat meer gestructureerd vervolg aan kunnen geven. Roeland deed het weer voortreffelijk, het is voor hem echt het plezier als hobbyist naast zijn werk als meubelmaker, ontwerper en het restauratie werk.
Hier onder nog een paar foto's van mij en om op de vraag van Ekko te antwoorden. We moeten natuurlijk privacy respecteren, maar we hoeven ook niet door te schieten. Mocht iemand echt bezwaar hebben, dan kan de foto natuurlijk altijd verwijderd worden.

jaap

IMG_8656.jpg

IMG_8667.jpg

IMG_8677.jpg

IMG_8678.jpg

IMG_8673.jpg
 

Oceans'11

Post veel
22 mrt 2013
967
0
NL, Drachten
www.oceans11.nl
Geweldig (foto-)verslag !!! Voor diegene die niet konden: jullie hebben een sfeervol en leerzaam evenement gemist... ;)

Wat mij betreft zeker voor herhaling vatbaar !

en om op de vraag van Ekko te antwoorden. We moeten natuurlijk privacy respecteren, maar we hoeven ook niet door te schieten. Mocht iemand echt bezwaar hebben, dan kan de foto natuurlijk altijd verwijderd worden.

Helder Jaap ! Ik weet van fotoshoots op scholen dat men daar altijd erg voorzichtig is met het plaatsen op hun websites. Wellicht om die reden ook de voorzichtige benadering. Ik persoonlijk heb er absoluut geen moeite mee, maar ja... ;) ;)
 
A

Athanor

Guest
Leuke reportages van de workshop! Zeer geinteresseerde mensen zie ik.

Wat foto's plaatsen betreft sta ik meer op de positie dat enige terughoudenheid m.b.t plaatsen zeker op zijn plaats is. Ik sta zelf niet te springen om mijn gezicht met naamsaanduiding prominent op het net te zien. Als je echter in zo'n groep van het forum bent en er foto's worden gemaakt, weet je ook wel dat je op het forum kunt verschijnen.... Dus ik zou zeker terughoudend zijn met naamsaanduidingen. Neemt niet weg dat ik ook wel eens een topic heb gemaakt waar ik zelf in beeld ben. Als je in het smoelenboek kijkt, kun je al zo'n beetje nagaan wie er niet staan te trappelen om zich op het net te afficheren, die plaatsen daar nl. geen foto.


Fons
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.