peren entstuk

Martin van der Wilt

Actieve deelnemer
6 mei 2013
185
29
Nijkerk
www.etsy.com
Vlak bij mij woont een fruitteler met een landwinkel. Ik kreeg van hem een entstuk perenstam van een Conference peer. Prachtig te zien hoe de onderstam (waarschijnlijk kweepeer of meidoorn) een litteken vormt met de bovenstam van Conference.Het was een zeer uitdagend stuk en bij het uithollen ging het mis. De boel met superlijm gerepareerd en met duct getaped. Het stuk zit vol met gaten en scheuren........Wat ik al een tijd wilde proberen heb ik toen maar gedaan: de gaten vullen met mineralen.
In het tuincentrum een paar brokken gekocht ( € 0,45 per kilo!), fijn gehamerd en er de gaten mee gevuld, het bindmiddel is CA lijm.Voor extra grip heb ik in de wanden van de gaten gaatjes van 2 mm geboord.Het slijpen was nog een hele klus; het groene mineraal is keihard en was dus haast niet te slijpen. Ik heb er een diamant slijpschijf voor gebruikt.Ik wil er nog een dop op maken en misschien is het mooi om daarin ook mineralen in te leggen. Wellicht zelfs een brok steen als knop?
probleempeer gefixeerd.jpgpeer bovenaanzicht.jpggaten vullen 1.jpggaten vullen 2.jpgmet dank aan tuincentrum.jpggepolijst 1.jpggepolijst 2.jpg
 
A

Athanor

Guest
Wat is dit weer moooiiii!!!!

Het is een plezier om het fraaie werk van onze houtdraaiers te zien!


Fons
 

Martin van der Wilt

Actieve deelnemer
6 mei 2013
185
29
Nijkerk
www.etsy.com
Dat inleggen met steen is leuk, even stoeien met de superlijm en ook de manier van schuren, steen is natuurlijk KEIhard.
In de dop heb ik de mineralen ook terug laten komen:
DSC02070.jpgDSC02073.jpg

ik heb de combinatie met steen ook in een paar andere schalen toegepast:
DSC02027.jpgDSC01983.jpg

er gaat nog meer volgen

Groet,
Martin
 
Laatst bewerkt:

PeerSchoen

Actieve deelnemer
4 feb 2011
118
0
Wow, dat is mooi geworden.

Een paar plaatje's van het bewerken zou ik ook wel eens willen zie'n.......
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.