Jong geleerd

Steven Gauwberg

Post veel
9 feb 2011
941
3
Stekene
www.houtentiek.be
Enkele weken terug voor m'n oudste (wordt 4 in april) een houten blokschaafje gevonden op een rommelmarkt.
't Is niet echt van goeie kwaliteit, eerder zo'n prutsding uit een speelgoedkistje. Het mes leek echt nergens naar, tot ik het es temperde.
Nu krijg ik het behoorlijk scherp, en kan de kleine er krulletjes mee schaven. Meer hoeft dat voorlopig niet te zijn ;-).

S6001444.JPG

S6001442.JPG

S6001438.jpg

S6001440.JPG

Hoop dat ie het nog lang leuk blijft vinden!
 
  • Leuk
Waarderingen: GerardusR en ZotVanHout

houtenklaas

Post veel
17 jan 2011
1.192
3
Ouderkerk aan den IJssel
Geweldige foto's, onbetaalbaar.
Dan zou je toch bijna je voorliefde voor machinaal houtbewerken inruilen voor de handmatige variant!
Mijn kleinzoon wordt over 4 weken 4 jaar, maar die geef ik toch nog maar even geen OF1010 in zijn vingertjes.
 

Arnoud Delporte

Actieve deelnemer
29 sep 2013
50
0
Ah, dat zijn toch altijd heerlijke momenten, samen in het hok.
Dit is mijn vijfjarige assistent met een Stanley No3.
2013-12-01 15.46.53.jpg
 

caso

Actieve deelnemer
1 dec 2012
473
1
Moergestel
Die van mij van 6 met zijn door papa gemaakt zaagje


krijn.jpg

Hij moet alleen zijn wijsvingertje nog goed houden:p

Cas
 
Laatst bewerkt:

Steven Gauwberg

Post veel
9 feb 2011
941
3
Stekene
www.houtentiek.be
@houtenklaas: Hij weet al heel goed waar de scherpe beitel zit en komt met z'n vingers niet in de buurt ;-) Machinaal is inderdaad niet echt een optie, enkel gaatjes boren met de kolomboormachine kan ie al ;-)

@arnaud: Super hé!

@Tuoh: Haha, voorlopig ziet het er goed uit!

@Caspar: Alles op z'n tijd hé makker ;-). Loopt wel los!

@Sam: Hoe lang zal het duren vooraleer Jo de krullen in het rond laat vliegen?

@Caso: Voor zagen is ie nog wat te jong...

Leuk dat er nog helpende kids zijn! Ben benieuwd of er nog langskomen...

Groeten,
Steven
 

Reinoud

Actieve deelnemer
23 nov 2012
348
0
Dendermonde
Helaas. Mijn dochter van 4,5 heeft geen interesse in wat ik in de garage uitspook. Gelukkig ontdekt ze nu wel volop de Lego, papa blij ;)
 

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.141
850
Ulvenhout
Erg oud topic, maar ik vind het de moeite waard om het weer nieuw leven in te blazen. Wie de jeugd heeft heeft de toekomst! thumbnail_20210307_151639.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: jelmer

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.615
1.134
Fryslân
Hier word ook regelmatig restmateriaal omgeknutseld tot de meest vreemde creaties. Dan wil heit (fries voor papa ;) ) het allemaal recht en gelijk, maar daar hebben de kinderen hun eigen idee dan weer bij. En ik laat ze dan ook maar lekker hun gang gaan.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.