Bench Cookies

Silvano

Actieve deelnemer
5 jul 2013
112
1
Prov. Antwerpen
Onlangs bestelde ik deze handige schijfjes bij Amazon.de.

Hierbij een kleine review van de Bench Cookies.

Een setje bestaad uit 4 plastic schijfjes met rubber antislip langs beide zijde.
Ze zijn handig om je werkstuk vast te houden tijdens het schuren of frezen.

Deze week heb ik ze een eerste keer gebruikt bij het frezen van uitsparingen in melamine legplanken.

Door de dikte van de Cookies kan je volledig door het werkstuk frezen zonder met werkbank te beschadigen.

Voorheen deed ik dit op 2 houten schragen, de legplanken moest ik dan op elke schraag vastklemmen
en dan ook nog eens de mal op de legplank klemmen. Nu klem ik enkel nog de mal op de legger.

Voor z'n prijs (minder dan 15€) echt een handig gadget.

IMG_3128.jpg
IMG_3129.jpg
IMG_3130.jpg
IMG_3134.jpg

S.
 

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
ik heb de variant van Veritas, zij verkopen die antislippads los en dan heb je enkel nog een hockeypuck nodig (die canadezen weer he...) en klaar! De pucks verkopen ze daar ook. Prijs weet ik niet meer precies, maar het was goedkoper dan de bench cookies
 

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
ik heb de variant van Veritas, zij verkopen die antislippads los en dan heb je enkel nog een hockeypuck nodig (die canadezen weer he...) en klaar! De pucks verkopen ze daar ook. Prijs weet ik niet meer precies, maar het was goedkoper dan de bench cookies

Heb je daar een directe link van, want ik kan dat niet vinden op hun site.
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.755
145
Rotterdam
Ik heb een paar jaar geleden een setje bij de Bouwmaat gekocht.
Het was een kassa aanbieding. Ik weet niet meer voor hoeveel, maar ik dacht iets van 12 of 15 euro.

Ze zijn erg handig.
Maar ik moet wel toegeven dat sinds ik meer met handschaven werk ze vooral in de la liggen en ik meer met benchdogs werk.
 

neel

Actieve deelnemer
2 feb 2010
350
10
Rotterdam
Er zijn tegenwoordig meerdere modellen verkrijgbaar.
Veritas Bench Pucks: http://www.leevalley.com/US/Wood/page.aspx?p=67844&cat=1,41637
Baptist verkoopt koppelbare Lock Blocks: http://www.baptist.nl/houtbewerkers/werkplaatsinrichting/werkbank-en-werkplaats-toebehoren/set-4-loc-blocks-antislipblokken
Axminster verkoopt Bench Blocks: http://www.axminster.co.uk/axminster-bench-blocks-pack-of-4
88k5901s3.jpg
prod3_8659(1).jpg
950111_xl.jpg
 
Laatst bewerkt:

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Ik werk heel vaak met een anti-slip mat, vooral bij het schuren om het werkstuk aan de onderkant niet te beschadigen of te krassen. Ik denk zo dat je zo'n mat zou kunnen plakken op schijven en zelf cookies maken. Het anti-slip effect gaat bij intensief gebruik weg na een paar maanden, nu is het gewoon een rubberen mat.
 

LMM

Actieve deelnemer
16 jul 2012
270
1
Groningen
en die anti-slip mat kost ook zo goed als niets, voor 50 cent of een euro bij de wibra

Heb zelf dat spul onder een aandruk "stok" voor bij de freestafel geplakt
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.