zinken compact 21

dave b

Nieuw lid
27 nov 2009
2
0
Hallo allemaal,

Wie kan mij helpen? Is er iemand die zo een zelfde apparaat heeft. Ik kan wel wat uitleg en waarschijnlijk onderdelen gebruiken.
Ik heb een zinken compact 21(zinken italiana) gekregen. De meeste functies zijn mij wel duidelijk, ik vermoed dat het freesgedeelte niet compleet is. Ik ben dan ook geen pro op het gebied van houtbewerken.
Wie weet waar ik info/onderdelen kan vinden van dit apparaat?

bvd
Dave
 

dave b

Nieuw lid
27 nov 2009
2
0
Joris,

bedankt voor je reactie. Ik had al gegoogled, maar ik vond niets in Nederland. Alleen een paar hits in Engeland en in Nieuw Zeeland. Dus als er iemand in Nederland is die ook een Zinken Compact 21 heeft.........hoor ik het graag.

mvg
Dave
 

Tjeerd

Actieve deelnemer
22 apr 2008
438
56
Mijn zwager had een aantal jaren geleden een Zinken. Heeft hem weggedaan omdat er geen standaard onderdelen op passen. Zinken-onderdelen zouden niet of heel moeilijk verkrijgbaar zijn.
 

Berken

Nieuw lid
14 mei 2016
7
1
Ridderkerk
Sinds 10 jaar een Zinken Compact 21 en verschillende reparaties en verbeteringen doorgevoerd.
De belangrijkste was een compensatie veer op de cirkelzaagboom, deze verminderd het scheeftrekken agv de riemspanning
 
  • Leuk
Waarderingen: DanielLyphout

Eric Brandsma

Nieuw lid
9 mrt 2018
6
0
Manual voor de Zinken Compact 21

Hallo allemaal,

Wie kan mij helpen? Is er iemand die zo een zelfde apparaat heeft. Ik kan wel wat uitleg en waarschijnlijk onderdelen gebruiken.
Ik heb een zinken compact 21(zinken italiana) gekregen. De meeste functies zijn mij wel duidelijk, ik vermoed dat het freesgedeelte niet compleet is. Ik ben dan ook geen pro op het gebied van houtbewerken.
Wie weet waar ik info/onderdelen kan vinden van dit apparaat?

bvd
Dave

Ik heb exact hetzelfde apparaat. Was op internet op zoek naar informatie en kwam toevallig op dit Forum terecht. Bij verder zoeken vond ik een engelstalige manual en die wil ik dus graag ter beschikking stellen. Vraag : heb jij je eigen apparaat kunnen opknappen? Zo ja, kun je nog onderdelen bestellen? Ik heb bijvoorbeeld nieuwe aandrijfriemen nodig en eventueel een aantal frezen.

- - - Updated - - -
 

Bijlagen

  • zinken-compact-21b.pdf
    2,6 MB · Weergaven: 85

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.913
2.535
De fezen lijken op een 30 mm as te zitten. Alleen het borgsysteem is anders. Kan je niet een aandrukring laten draaien, zodat je standaard 30mm freesblokken kan gebruiken? Voor riemen; meenemen naar je automaterialenzaak en passende multibelts uitzoeken. Meestal de goedkoopste optie. Als je duidelijk kan aangeven wat je mist, eventueel met foto's, is het voor mede forumleden makkelijker om mee te denken over oplossingen.
 

Berken

Nieuw lid
14 mei 2016
7
1
Ridderkerk
Beste Dave
Je treft het, ik heb een Zinken compact 21 en een aantal verbeter punten door gevoerd.

hoe stuur ik je de handleiding, weliswaar geen optimale kwaliteit maar mi. goed bruikbaar
 

Berken

Nieuw lid
14 mei 2016
7
1
Ridderkerk
Beste Eric
Je treft het, ik heb een Zinken compact 21 en een aantal verbeter punten door gevoerd.

hoe stuur ik je de handleiding?, weliswaar geen optimale kwaliteit maar mi. goed bruikbaar.
 

Berken

Nieuw lid
14 mei 2016
7
1
Ridderkerk
gezocht onderdelen

Wie heeft nog wat onderdelen van het transport van een Zinken Compact 21 (210mm breed) combi vlakvandiktebank?:confused:
 

Vincentios

Actieve deelnemer
23 feb 2017
44
2
Sinds kort heb ik een Zinken compact 21 opknappertje in de schuur staan. Een van de aandrijfriemen ontbreekt helaas, en de andere riemen zijn ook wel aan vervanging toe. Weet iemand de juiste lengtes van de riemen? Of een adres waar ik nieuwe kan halen?
 

Berken

Nieuw lid
14 mei 2016
7
1
Ridderkerk
Habasit levert riemen op maat, vraag naar type F1 riemen 25mm bij een dealer.
Hij zal je de juiste manier van opmeten vertellen ivm de rek (1procent)
Ook vindt je op Internet Duitse sites die riemen per 1 cm oplopend platte riemen leveren (voordeliger)
 

Eric Brandsma

Nieuw lid
9 mrt 2018
6
0
Dank je wel voor je bericht. Ik heb al een handleiding (engelstalig), dus die heb ik niet meer nodig, of hij moet in het nederlands zijn en dan kun je hem sturen naar eric.brandsma@ziggo.nl . Ik ben wel benieuwd naar de verbeterpunten die je hebt doorgevoerd. Wat heb je zoal gedaan?
 

Eric Brandsma

Nieuw lid
9 mrt 2018
6
0
Ik heb 1 nieuwe riem besteld bij een firma http://www.haagendraaijer.com
Die gaan uit van 2,2% voorspanning. Ze hebben tot nu toe al 2 riemen gestuurt die zelfs voor die voorspanning te kort waren gemaakt en dus knapten bij opleggen. Ik hoop dat ze er nu een gaan leveren op de juiste lengte voor 1% voorspanning. Ben al 2 maanden met die gasten bezig. Kost bovendien een godsvermogen (ruim €80.-)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.