vraag over LR 32 mm van festool

kiterraphael

Actieve deelnemer
28 feb 2011
134
0
46
boskoop
www.pmnewdesign.nl
Zijn er die dit systeem ook hebben.
Wil de rijboring op 37 mm hebben.
maar dan moet ik de parallel geleiderop 39 mm zetten.
Is dat af te stellen.?
En ben ik de enige of zijn er meer met dit probleem.
Hoor graag jullie reactie over de LR 32
 

RvB

Actieve deelnemer
13 feb 2012
151
0
de 9,5 mm setting is volgens mij om op het hart van de bovenste en onderste plank van het skelet van de kast te komen.. Hiermee kun je dus het kastbevestigingssysteem infrezen dat bv oa. guido henn gebruikt in de chaos theorie film op youtube..
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
IK heb hem, maar het is niet iets dat ik vaak gebruik. Maar daarvoor is het ook gemaakt, anders koop je een rijbgatboor inrichting.
Het werkt goed, je moet natuurlijk goed opletten met wat je doet, er is veel ruimte voor fouten als je niet goed oplet. Maar eens ingesteld werkt het vlot als je meerdere gelijkaardige stukken moet doen.
In de set zit een 35mm potscharnierboor dacht ik, misschien bestaat er een 37 voor, het zal wel als hettich die nodig heeft.
Ik heb slechts één maal kasten gemaakt met ook de potscharnieren boor, dat ging goed maar is enkel de moeite bij grotere series. Anders heb ik een gewoon boormal zelf gemaakt daarvoor.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.671
2.555
Gaanderen
Ook ik heb de lr 32 set van festool al een jaar of 10. Slechts 2 keer gebruikt. Een keer om mijn keuken te maken en een keer om een boekenkast te maken. Ik heb geen 9.5 mm gezien. De 37 mm is toch de afstand van de gaatjes tot de zijkant van de plank. Een potscharnier van 37 mm is nieuw voor mij.
 

SereN

Actieve deelnemer
26 nov 2014
493
1
Aarschot
Ik vroeg mij ook af wat de setting is van de 9.5 m aanslag
[Eentje uit de oude sloot]

Ik was onlangs op een Festool workshop, en daar werd verteld dat deze 9,5mm speciaal voorzien was op vraag van Hafele voor die Rafix toestanden.
37428814000_zapfen_g4_p6.jpg
 
Laatst bewerkt:

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.056
62
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.