houder voor bandschuurmachine

bas

Actieve deelnemer
4 mrt 2008
110
0
vandaag maar eens bezig geweest om een houder voor mn bandschuurmachine te maken.
ik heb de "tafel" onder een hoek gezet om een breder stuk van de schuur band te gebruiken.
 

Bijlagen

  • schuurmachine.jpg
    schuurmachine.jpg
    60,2 KB · Weergaven: 256

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Slim plan, dat ik er zelf niet op ben gekomen. Is het niet slimmer :confused: om hen op zijn kop te monteren. Dan kan je makkelijker de schuurband omwisselen.
hg Hugo
 

bas

Actieve deelnemer
4 mrt 2008
110
0
ik heb hem bewust op deze kant gezet omdat op deze manier er ook nog een stofzak/zuiger op kan.
en ook zit de afstelknop voor de band aan deze kant.
vr. gr. bas
 

bas

Actieve deelnemer
4 mrt 2008
110
0
ik heb er de stationaire-inrichting van Festool aan geschroefd en dan steunt hij ook nog op een latje.
hij blijft eigenlijk al staan door zn eigen gewicht, maar voor de zekerheid het bovenste donkere latje gemonteerd als borging
 

DeVries

Nieuw lid
8 apr 2013
23
0
Met een stuk multiplex op maat van de festooltafel en een 'huisje' voor het schuurapparaat, is omgekeerd bevestigen goed te doen. Er uitnemen of erin leggen gaat heel gemakkelijk. Alleen even de slang voor de stofafzuiging in het daarvoor bedoelde gat en het apparaat is klaar voor gebruik.SAM_0283.jpgSAM_0284.jpg
 
Laatst bewerkt:

bas

Actieve deelnemer
4 mrt 2008
110
0
hmmm... die ziet er super uit..!! had je dat niet eerder kunnen laten zien??? haha
heb je geen last van dat de machine wil kantelen en zo dus geen hoek van 90 graden meer hebt??
 

DeVries

Nieuw lid
8 apr 2013
23
0
Het apparaat zit strak in de 'omkasting'. De onderkant (dus eigenlijk de zijkant) van het apparaat staat haaks op het loopvlak. Daardoor staat alles eenvoudig haaks omdat de zijwanden van de omkasting uit een plankje gezaagd zijn en dus overal even diep. Ik had slechts een deuveltje nodig om alles stabiel te krijgen. Nadeel van de constructie is uiteraard dat het geheel op maat van dit apparaat is gemaakt. Ik hoop dus dat deze machine nog lang meegaat.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.